یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
هادی صادقی معاون قوه قضائیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین صادقی با اشاره به خدمات حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در دولت سیزدهم گفت: حفظ اقتدار ایران در روابط خارجی رویکرد حجت الاسلام و المسلمین رئیسی برای بهبود وضعیت اقتصادی و کنترل تورم بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی صادقی، شامگاه پنجشنبه در آیین گرامیداشت شهادت آیت‌الله بهشتی و چهلم شهدای خدمت با بیان اینکه آمریکا در طول دوران قدرت‌یابی پس از جنگ جهانی دوم به شیوه‌های مختلف ایران را اشغال کرد، اظهار داشت: آمریکا ابتدا ایران را اشغال نرم کرد و سپس در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ با کودتای نظامی، رسما ایران را در قبضه گرفت.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها ۲۵ سال پس از کودتا نفت ایران را با قیمت مفت خریداری کرده و نیمی از هزینه‌ آنرا نیز به ایران نمی‌دادند، ابراز کرد: در آن برهه قیمت نفت را با نرخ یک دلار و ۲۷ سنت خریداری می‌کردند که این نرخ بعد از ۲۵ سال جهش یافت.

وی درباره خسارت عظیم آمریکای جنایت‌کار به ایران اضافه کرد: لایحه کاپیتولاسیون از دیگر جنایات آمریکایی‌ها علیه ایران بود.

رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه بیان کرد: در حقوق بشر آمریکایی، بمباران شیمیایی سردشت و حمایت دائمی از اسراییل را می‌بینید و این در حالی است که در جنگ غزه ۱۴ میلیارد دلار در بودجه رسمی آمریکا برای کمک به اسراییل هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه کمک اطلاعاتی و فرماندهی از حمایت های غیررسمی آمریکا از رژیم منحوس اسراییل است که اگر از این حمایت ها دست بردارد، این رژیم به‌سرعت سرکوب می‌شود، افزود: هزاران کودک به خاک و خون کشیده شده اند تا مردم غزه را با ضربه عاطفی، از حمایت حماس بازدارند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی با تأکید بر اینکه مردم غزه راه مقاومت را آموخته اند، ابراز کرد: آنان می‌دانند تنها راه پیروزی مقاومت در مقابل ظلم و ستم است، امام خمینی (ره) حیات مجدد به فلسطین بخشید و راه مبارزه را به آنان آموخت و امروز شاهد گرفتار شدن رژیم اسراییل به همت یک گروه کوچک مردمی هستیم.

وی درباره سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و حادثه هفتم تیرماه بیان کرد: در هفتم تیرماه رسوایی بنی‌صدر و منافقان آشکار شد و مردم مظلومیت شهید بهشتی را دریافتند و بعدازاین تاریخ ورق برگشت و بسیاری از مردم در مسیر انقلاب قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه شهادت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و همراهان او واقعه بزرگی بود که مانند شهادت آیت‌الله بهشتی، آبروی مجددی برای انقلاب شد، تصریح کرد: شهید جمهور با خدمتگزاری و روحیه جهادی در سخت‌ترین شرایط اقتصادی مسئولیت اجرایی کشور را پذیرفت در حالی‌که نه تنها خزانه کشور تهی بود، بلکه میلیاردها تومان زیر صفر بود.

رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه با اشاره به خدمات حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و دولت سیزدهم یادآور شد: دولت سیزدهم با تورم قریب به ۶۰ درصد آغاز شد و در سه سال گذشته توانست بدهی‌های دولت قبل را پرداخت کند و تورم را به‌تدریج کاهش داده و به زیر ۴۰ درصد برساند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی با اشاره به اینکه شدت گرانی‌ها در این دولت کاهش یافت، گفت: خزانه کشور، بودجه و وضعیت تورم و رشد اقتصادی به همت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بهبود یافت و بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل در سراسر کشور به چرخه تولید بازگشت.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام و المسلمین رئیسی روابط خارجی کشور را با داشتن موضع انقلابی و پشتیبانی از جبهه مقاومت بهبود بخشید و توانست در پیمان‌های منطقه‌ای ورود کند، افزود: ایشان با روش درست عزت، حکمت، مصلحت و مقاومت ولی گفت‌وگوی منطقی با دنیا پیش رفتند.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه زیربنای گفت‌وگو در دنیا منطق قدرت است، گفت: اگر قدرت و اقتدار داشته باشیم دنیا صدای ما را می‌شنود و اینک ایران در منطقه حرف اول را می‌زند و دنیا با سیاست‌های ایران همراهی می‌کند.

وی اضافه کرد: امروز قدرت ایران از مرزهای دریای مدیترانه، دریای سرخ و خلیج عدن نیز فراتر رفته است به گونه ای که در بسیاری از جاها به زبان فارسی شعار مرگ بر اسراییل سر می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران با منطق، پشتوانه اقتدار و با استقامت و روحیه انقلابی صادر می‌شود، تصریح کرد: منطق ایران منطق ترور نیست بلکه منطق مقاومت در برابر ظلم و ایستادگی در مقابل ظالم است.

وی با بیان اینکه ما با دنیا با زبان دیپلماسی بر پایه اقتدار سخن می‌گوییم، ابراز کرد: مردم ایران باید با همین منطق در هشتم تیرماه در انتخابات شرکت کنند و دولتی را انتخاب کنند که این منطق را قبول داشته باشد، چرا که آن دیپلماسی موفق خواهد بود که بر پایه قدرت و اقتدار شکل بگیرد.

رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه گفت: مردم باید با حضور چشمگیر و دشمن‌شکن خود در انتخابات، دشمنان را از خیال آسیب زدن به این نظام مأیوس کنند و دولتی را برگزینند که در مسیر حجت الاسلام و المسلمین رئیسی حرکت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha