یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
کد خبر: 1167186
۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳
مدافعان حرم

حوزه/ دبیر دومین کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت، از انتشار ۱۶۵ کتاب در وصف این شهیدان والامقام خبر داد و گفت: ۵۷ عنوان از این کتاب‌ها به چاپ رسیده و ۸ کتاب نیز به روایتگری رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی شیرازی، با اشاره به این که ایده اولیه برگزاری این کنگره به درخواست حاج قاسم سلیمانی در دوم فروردین ۹۸ مطرح شد، گفت: در این راستا، تاکنون ۱۶۵ عنوان کتاب برای چاپ در نظر گرفته شده که ۵۷ عنوان از آنها به چاپ رسیده است.

دبیر دومین کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت افزود: ۸ عنوان از این کتاب‌ها به رشادت‌ها و مجاهدت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اختصاص دارد و سایر آثار نیز به روایتگری زندگی فرماندهان، رزمندگان، همسران شهدا، خاطرات و... می‌پردازند.

شیرازی همچنین از ترجمه ۲۱ عنوان از این کتاب‌ها به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسوی، اردو، روسی و پشتو خبر داد و گفت: ۱۰ اثر دیگر نیز در حال ترجمه به زبان‌های مختلف دنیا هستند.

به گفته وی، این کتاب‌ها به برکت خون پاک شهیدان مدافع حرم به رشته تحریر در آمده است و ادبیات جدیدی را در کنار ادبیات دفاع مقدس، رقم زده است.

دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت از کتاب "مسافران ملکوت" به‌عنوان کتابی شاخص درباره مکتب حاج قاسم سلیمانی یادکرد و گفت: این کتاب و سایر آثاری که توسط کمیته علمی این کنگره به چاپ رسیده، موفق به کسب دو جایزه جلال آل‌احمد، ۲۸ جایزه ادبی جشنواره‌های شهید همدانی، پاسداران اهل‌قلم و کتاب سال دفاع مقدس شده‌اند.

وی همچنین از ساخت فیلم سینمایی درباره شهید پورجعفری، همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی، خبر داد و گفت: ۱۵ کتاب صوتی، نماهنگ، تئاتر و سرود به زبان‌های فارسی و عربی نیز در این راستا، تولید شده است.

شیرازی در پایان با اشاره به فعالیت‌های هنری صورت‌گرفته درباره شهدای مدافع حرم، از پخش سریال ۲۷ قسمتی "مرزهای عاشقی" از شبکه‌های مختلف سیما خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha