دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ |۲۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 1, 2024
سید ابراهیم افتخاری

حوزه/حجت الاسلام افتخاری گفت: خبرنگاران رسالت سنگینی دارند اولین نکته صداقت در خبررسانی که از شما خبرنگاران انتظار می‌رود مثل گذشته سعی کنید که در یک فضای آرام و منطقی عمق برای انتخابات تلاش کنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس، در نشست خبری ستاد انتخاباتی دکتر جلیلی در استان کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران گفت: مردم باید با شناخت رأی دهند هر جایی که مردم کاندیدا را بهتر بشناسند برنامه‌هایش را بهتر بدانند و شخصیتش را، آن هدفی که دنبالش است را بدانند متناسب با نیازهایشان و در راستای حل مشکلات افراد را انتخاب می‌کنند.

وی بیان کرد: شما خبرنگاران رسالت سنگینی دارید اولین نکته صداقت در خبررسانی که از شما خبرنگاران انتظار می‌رود، از همه شما عاجزانه تقاضا دارم که مثل گذشته سعی کنید که در یک فضای آرام و منطقی عمق مشکلات مردم را بیان کرده و تلاش کنید که مردم شناخت دقیق، خوب و کاملی از کاندیداها داشته باشند و با شناخت رأی دهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس تصریح کرد: در روز عاشورا وقتی امام حسین (ع) با لشکریان صحبت می‌کرد لشکریان هلهله می‌کردند برای اینکه صدای حق امام حسین (ع) شنیده نشود بعضی از سر و صداها و بعضی از جنجال‌ها و بعضی از تهمت‌هایی که به کاندیدای اصلح آقای سعید جلیلی می‌زنند به خاطره همین نکته است که می‌خواهند مردم نشنوند.

افتخاری مطرح کرد: شما تصور کنید یک انتخاب آرمانی چه موقع شکل می‌گیرد موقعی که همه مردم ایران بدانند آقای پزشکیان چه کسی است، دیدگاه اقتصادی، دیدگاه اجتماعی شیعه، نظراتش راجع به مردم و شناختش از مشکلات مردم، روستاها و شهرها چیست، چه برنامه‌ و روشی دارد و از طرف دیگر آقای جلیلی چه شخصیتی دارد، مشکلات کشور را در چه مسائلی می‌داند، چه چیزهایی برایش اولویت دارد و چه برنامه‌هایی برای رفع مشکلات مردم در این انتخابات آرمانی است.

رئیس ستاد جلیلی بیان داشت: در هر جامعه‌ای که این فضا شکل بگیرد مردم می‌توانند تشخیص دهند، مردم آگاه همیشه خوب تشخیص دادند جاهایی که می‌بینیم اتفاقاتی می‌افتد، مثل ۸ سال دولت آقای روحانی از ۹۲ تا ۱۴٠٠ آیا مردم مقصر بوده‌اند؟ مردم مطالبات واقعی‌شان را می‌خواستند اما دوگانه کاذبی را درست کردند، یادتان هست آقای روحانی کلیدی بلند کرد و گفت این کلید حل مشکلات مردم است، چرخه سانتریفیوژ باید بچرخد، چرخ اقتصاد باید بچرخد، آن‌ها بلد نیستند ما بلد هستیم، گفتند این‌ها گروهبان هستند ما ژنرال هستیم و می‌دانیم چه‌کار می‌کنیم، اما آن کلید نه‌تنها درهای قفل را باز نکرد بلکه بقیه‌ی درهای باز را هم قفل کرد، آن‌ها آمدن مسائلی را ایجاد کردند که حتی آن تحریم‌هایی را که دور می‌زدیم را به دشمن نشان دادند موتور هواپیما را که خراب می‌شد تحریم بودیم یک‌راه‌هایی بود و با روش‌هایی تحریم را دور می‌زدیم اما بعضی معاهده‌های بین‌المللی را تصویب کردند و تمام راه‌های دور زدن تحریم هم‌بسته شد.

افتخاری افزود: فروش نفت ما نزدیک ۲ میلیون بشکه بود که در سال ۹۲ وقتی آقای روحانی آمد خیلی اتفاقات افتاد برجام را تأیید کردند، گفتند نیاز به سانتریفیوژها نیست و در قلب رآکتور اراک بتن ریختند اما در نهایت چه شد؟ فروش نفت ما رسید به ۱۰ درصد نزدیک ۳۰۰ هزار بشکه، گفتند برجام باید بیاید تا همه مشکلات مردم حل شود تا مشکل آب خوردن ما هم حل شود، اما چه اتفاقی افتاد دلار ۳ هزار تومانی ۱۰ برابر شد، مشکلات حل که نشد بدتر هم شد، گفتند که ما باید با کدخدا ببندیم، برجام را رفتند خیلی از امتیازات را هم فراتر از تعهدات دادند مشکلات حل نشد، فروش نفت بیشتر نشد، دلار ارزان‌تر نشد.

وی ادامه داد: انتخابات واقعی زمانی است که همه مردم حرف‌ها را، واقعیت‌ها را بشنوند، اینجاست که آقای روحانی می‌گفت من عزت را به پاسپورت ایرانی بازخواهم گرداند، وزیر خارجه آقای ظریف می گفت زبان دنیا را می‌دانم و بقیه را مسخره می‌کرد چه‌کار کردند با مردم و چه جور مردم را ترساندند، شما می‌خواهید با دنیا مذاکره کنید شما زبان مردم خودتان را هم بلد نیستید زبان مردم دنیا رو بلدید؛ شما که زبان مردم دنیا را بلد بودید تمام دنیا را خلاصه کردید در اروپا و آمریکا و فکر می‌کردید همه‌ چیز باید بدهید فقط به اروپا و امریکا ارتباط برقرار می‌کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس تأکید کرد: چرا به آقای ظریف در زمان وزارتش در یک کشور اروپایی بنزین به هواپیما ندادند، آیا این عزت بود؟ عزت به پاسپورت ما که برنگرداند هیچ، عزت را از مسئولین جمهوری اسلامی هم گرفتند.

وی اظهار داشت: ما با عملکرد آقای ظریف مشکل‌داریم ۸ سال وزیر خارجه هر چه مدنظرشان بود را اجرا کردند و خلاف بعضی از مصالح ملی خط قرمزها را هم عبور کردند گفتیم اشکال ندارد خط قرمز عبور می‌کنید ولی به مردم خدمت کنید چه اتفاقی افتاد؟ در شهریور ۱۴۰۰ وقتی آقای رئیسی بعد از حکم تحلیف در مجلس رسماً رئیس‌جمهور شد و رفت و هیئت دولت جلسه تشکیل داد که تازه باید وزرا را معرفی می‌کرد که یکی ۲ ماه معمولاً رئیس‌جمهوری جدید با وزرای دولت قبلی کار می‌کند وزرا و دولت‌مردان آقای روحانی گفتند که ما حقوق شهریور را نداریم.

حجت‌الاسلام افتخاری گفت: آقای پزشکیان که آمد چه کسی یقه‌چاک کرده و دارد داد می‌زند، آدمی که هرچه عکس از دوران وزارتش با مسئولین خارجی داریم همه با لبخند بود و می‌گفتند وزیر خوش‌اخلاق وزیر لبخند به لب، الآن دارد سر مردمش داد می‌زند، آقای پزشکیان می‌گوید من پزشکیان خودم هستم، دولت من دولت پزشکیان است، اما آقای ظریف همراهش است، اما آقای آذری جهرمی همراه اوست سر و صدا می‌کنند که صدای جلیلی به گوش کسی نرسد، همان جلیلی که تحول‌خواه است.

وی ادامه داد: سال ۹۶ که دوگانه جنگ ‌و صلح مطرح می‌کردند می‌گفتند کاری کردیم که از سال ۹۶ اگر آقای رئیسی بیاید کشور ما وارد جنگ می‌شود اما اگر ما بیایم صلح ایجاد می‌شود چه اتفاقی افتاد؟ اعتراضشان این بود که روی موشک می‌زدند مرگ بر اسرائیل یا شهر موشکی داریم، اما ما در همین دولت آقای رئیسی هم ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت فروختیم هم عملیات وعده صادق را انجام دادیم و برای اولین بار از کشورمان به خاک اسرائیل حمله کردیم و پشیمانشان کردیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: جلیلی در همین روستاهای منطقه محروم ما در زیلایی، در روستاهای بهمئی، در روستاهای لنده حضور پیدا کرده است با همین جوان‌های حزب‌اللهی که می‌بینید پای‌ کار هستند، جلیلی روستاها را دیده، مشکلات را پیدا کرده تا راه‌حلی پیدا شود اما از آقای پزشکیان که می‌پرسند می‌گوید که از کارشناس باید بپرسید.

این مدیر حوزوی افزود: جلیلی برنامه دارد امروز ما آقای جلیلی را نماد تحول‌خواهی می‌دانیم، تحول‌خواه در دولت‌داری، رئیس‌جمهور باید نظریه‌ دولت داشته باشد نظریه دولت یعنی چه؟ یعنی رابطه دولت و بازار، رابطه‌ای مواجهه دولت با مسئله فرهنگ، سیاست داخلی، سیاست خارجی و اقتصاد این‌ها را باید بداند و برایشان طرح و ایده داشته باشد که جلیلی دارد و خودش هم کارشناس ارشد بوده و با جزئیات حوزه‌های حکمرانی آشناست.

وی اظهار داشت: آن‌ها دوباره می‌خواهند دوگانگی ایجاد کنند، می‌خواهند یک دوگانه کاذبی ایجاد کنند می‌گویند که نگذارید طالبان سرکار بیاید، به جریان انقلاب آقای جلیلی و آقای قالیباف بیش از ۵۰ درصد مردم رأی دادند شما بیش از ۵۰ درصد رأی‌دهندگان را طالبان حساب می‌کنید؟ این همان تفکر و نگاهی است که عرض کردم، هلهله‌هایی که نمی‌خواهند دیدگاه آقای جلیلی راجع به روستا، اقتصاد، راجع به یارانه پنهان، حل مشکلات مردم منتشر شود و مردم بفهمند و نسخه‌ شفابخش دردهای مملکت به گوششان بخورد سر و صدا می‌کنند، این‌ها با این سروصداها دوگانه‌ی کاذب ایجاد می‌کنند.

حجت الاسلام افتخاری تصریح کرد: آقای جلیلی عَلم مبارزه با فساد برداشته است برای همین بلندگوهای چپ و راست صدایشان درمی‌آید و برای همین می‌خواهند دوگانگی کاذب ایجاد کنند مثل سال ۹۶ مردم فرصت شناخت آقای جلیلی را پیدا نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha