دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ |۲۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 1, 2024
انتخاب اصلح

حوزه/ برگزاری نشست بصیرتی با موضوع: «خلق حماسه مشارکت حداکثری در صحنه عزت و حماسه انتخابات با گزینش اصلح»، صبح امروز به صورت برخط در مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، نشست بصیرتی با موضوع «خلق حماسه مشارکت حداکثری در صحنه عزت و حماسه انتخابات با گزینش اصلح»، با سخنرانی خانم عفت رمضانیان، مدیر، استاد و مبلغ مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، با حضور طلاب و اساتید این مدرسه علمیه به صورت برخط برگزار شد.

خانم رمضانیان طلاب حوزه‌های علمیه خواهران را به عنوان هادیان سیاسی جامعه معرفی کرد و گفت: حوزه های علمیه باید در صحنه مشارکت سیاسی جامعه نقش آفرینی کنند. اول دعوت به مشارکت دوم کمک به انتخاب اصلح.

وی ادامه داد: چرا امروز باید بعضی افراد دچار تردید باشند که گزینه‌ ی اصلح کدام است؟ اگر خود شما تا کنون‌ نتوانسته اید گزینه اصلح را پیدا کنید، با توجه به احادیثی که در باب اهمیت مشورت کردن از همین امام هفتم وجود دارد، باید برای شناخت اصلح از دیگران مشورت گرفت و گزینه مناسب را پیدا کرد. چرا که کسی که در امور زندگی خود با اهل خرد و معرفت مشورت می کند چنانچه درست و صحیح عمل کرده باشد مورد تعریف و تمجید واقع می شود و چنانچه خطا و اشتباه کند عذر او پذیرفته است.

مدیر و مبلّغ مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) با اشاره به خطبه ۱۵۳ نهج البلاغه گفت: انسان بصیر از منظر مولا کسی است که شنید و اندیشه کرد، سپس به درستی نگریست و آگاه شد و از هر دیده و شنیده ای عبرتی و از هر عبرتی پندی گرفت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و یاران ایشان در روز قوه قضائیه، به مناسبت اربعین شهادت رئیس جمهور محترم‌ شهید رئیسی، به برخی ویژگی های بارز ایشان اشاره کرد و گفت: شهید رئیسی مجاهدی بود سیاستمدار و مظلوم، مانند استادش شهید دکتر بهشتی که نگاه او هم نگاه تشکیلاتی بود. شخصی که رئیس جمهور این کشور بود و حالا شهید جمهور این کشور شده است. کسی که مرد اخلاق و خضوع و خشوع بود. ایشان ویژگی هایی چون تواضع به مردم و احترام به مردم را از استاد خود شهید بهشتی به یادگار گرفته بود. از ویژگی‌های شخصیتی رئیسی این بود که برای خدمت به مردم شب و روز نمی‌شناخت.

خانم رمضانیان با اشاره به دستاوردهای سه سال دولت خدمت افزود: بیشترین سفرهای استانی در دولت شهید رئیسی اتفاق افتاد. بهترین شنونده مردم بود. انقدر کاری بود که ما امروز در تردید هستیم چه کسی می‌تواند در تراز این رئیس جمهور به کشور خدمت کند. اجحاف در حق این شهید است اگر خدمات این شهید را نبینیم و ما چقدر مدیون این شهدای عزیزی که از دست دادیم، هستیم. شهید عزیز و مظلومی که در دوران عمرشان، چقدر طعنه ها شنیدند و چه بی‌مهری‌ها دیدند.

وی با اشاره به خدمات مجاهدانه شهید رئیسی در ۳ سال مسئولیت، ادامه داد: از مهمترین عملکردهای دولت شهید رئیسی رشد اقتصادی بالای ۴ درصدی کشور بعد از حدود ۱۰ سال،که صندوق پول جهانی به این مهم اذعان و اعتراف کرده است، سه میلیون فروش بشکه نفت که وزیر نفت اذعان دارد صنعت نفت ما در صدر تحریم‌ هاست. اما با این وجود بیشترین فروش نفت را در دولت این شهید بزرگوار داشتیم.

مدیر و مبلّغ مدرسه ی علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) بیان داشت: راه‌اندازی کریدور شمال جنوب در دوران ریاست رئیس جمهور اتفاق افتاد آن هم در زمان کوتاهی که بیشتر دولتها در این مدت نمی توانستند انجام دهند، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و برداشتن موانع تولید، افزایش ۱۰ برابری یارانه‌ها در این دولت، تسهیل و صدور مجوز کسب و کارها، رفع ممنوعیت واردات خودرو و ایجاد زمینه واردات خود روهای برقی و اقتصادی، انتشار اسامی کلان بدهکارهای بانک‌ها به منظور آگاهی و مطالبه عمومی، جلوگیری از قاچاق گسترده آرد با راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت آرد، بالا بردن شأن و تثبیت جایگاه پرستاران در نظام سلامت کشور ، پوشش ۹۰ درصدی نازایی و خدمات درمان بیماری های خاص، بیمه زنان خانه دار و روستایی، انجام طرح رتبه بندی معلمان

وی رونمایی و راه اندازی سامانه چکاد و تأمین امنیت چک های الکترونیکی، بهره برداری از ۶ نیروگاه برق و افزایش ۶۰۰۰ مگاوات ظرفیت تولید برق در کشور، اتمام پروژه‌های نیمه تمام دولت های قبل که به سرانجام نرسیده بود مانند افتتاح متروی پرند بعد از ۱۸ سال، افتتاح فرودگاه سقز بعد از ۲۰ سال، افتتاح آزادراه اصفهان-شیراز بعد از ۱۳ سال و ... ، تلاش برای احیای دریاچه ارومیه، احیای بیش از ده هزار کارخانه و کارگاه تولیدی، اجرای نسخه نویسی الکترونیک بعد از ۱۶ سال، عضویت در سازمان شانگهای و بریکس و ... از جمله دستاوردهای سه سال خدمت شبانه روزی دولت خدمتگزار می‌باشد.

خانم رمضانیان با طرح این سوال که چرا بعضی‌ افراد مغرض می‌خواهند خدمات این شهید عزیز را نادیده بگیرند؟ خاطرنشان کرد: چرا در قبال خدمات مخلصانه این دولت خدمتگزار ناشکر هستیم؟ و چرا این خدمات ارزشمند را آنقدر بازگو نکردیم تا آنجا که عده ای از مردم نا آگاه می گویند با رای به جبهه انقلاب دوباره عقبگرد خواهیم داشت!

وی این چهل روز اخیر را یکی از ایام پر فراز و نشیب و سخت تاریخ انقلابمان خواند و افزود: غم از دست دادن رئیس جمهور عزیزمان و وزیر محترم امور خارجه کشور و مشکلات داخلی در کنارش فشار تبلیغات انتخابات در داخل و حضور بیگانگان در فضای انتخاباتی، شرایط سختی را برایمان رغم زد. اما به برکت رهبری رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) که همیشه با وجود ایشان و صحبت‌های ارزشمندشان دلگرم هستیم، دیدیم که به فضل الهی هیچ خللی در کار کشور پیش نیامد و توانستیم این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

مدیر و مبلّغ مدرسه ی علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) در ادامه به بیان اهمیت انتخابات پیش رو با توجه به سخن مقام معظم رهبری(حفظه الله) پرداخت و گفت: رهبر عزیزمان در سخنان خود اشاره کردند که این انتخابات یکی از پُر دستاوردترین انتخابات هاست. یکی از دستاوردهای آن، قدرت تشخیص مردم در شناخت مسئولین و مدیران تراز انقلاب اسلامی است. یعنی مردم به جایگاهی رسیده اند که می توانند گزینه اصلح را تشخیص دهند. ما می دانیم تمام نامزدها حداقل ویژگی های یک رئیس جمهور را دارند، اما حداقل ویژگی برایمان کافی نیست. وقتی ما مسیر تمدنی در پیش رو داریم و جایگاهی در دنیا پیدا کردیم که چشم امید تمام کشورهای منطقه در مسیر پیشرفت به ماست و وقتی در کشور خودمان نیاز به یک تحول عظیم داریم باید کسی را انتخاب کنیم که قدرت کنونی ایجاد شده به وسیله ملت ایران را حفظ کند و توسعه دهد. برای این مهم قطعاً در انتخاب خود باید دقت کنیم که حداکثر ویژگی ها را در فرد مورد نظر ببینیم. پس اینجا حرف از انقلابی و انقلابی تر هست.حرف از کارآمد و کارآمدتر، پر تلاش و پرتلاشتر است. حرف از خستگی ناپذیر و خستگی ناپذیرتر است. حرف از بانشاط و بانشاط تر است.

وی ادامه داد: پس در شرایط کنونی که با پیروزی و حیات چهل و چندساله انقلاب اسلامی ایران به مصاف بسیاری از تفکرات مخرب جهان غرب رفتیم و به تفکرات سوسیالیستی و لیبرالیستی نه گفته‌ایم و با تفکرات دینی و اثبات کارآمدی دین مقابل این عقاید پوچ ایستاده ایم،‌ اگر فرد غیر متعهد غیر انقلابی را روی کار بیاوریم قطعاً عقب گرد خواهیم داشت و دوباره مسیر رفته را باز خواهیم گشت.

خانم رمضانیان با ابراز تأسف از اینکه امروز طلاب و انقلابیون ما نقش کمرنگی در فضای انتخاباتی، ایجاد شور انتخاباتی در جامعه و کمک به انتخاب گزینه اصلح داشتند خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز شور انتخاباتی در انتخابات مهم ریاست جمهوری چهاردهم کمتر از انتخابات مجلس گذشته بود!

وی با طرح این پرسش که چرا باید نیروهای انقلابی در عرصه جهاد سیاسی منفعل باشند؟ گفت: فکر کنیم ببینیم حقیقتاً ما برای تحقق مشارکت حداکثری تا الآن چه کرده‌ایم؟

مدیر و مبلّغ مدرسه ی علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) با اشاره به این نکته مهم که امروز همه ما در پیشگاه امام زمان(عج)، امام شهدا و در قبال خون شهدای عزیز این انقلاب مسئول هستیم، افزود: متأسفانه این روزها در جبهه انقلاب بیشترین توهین‌ها و تخریب‌ها را نسبت به هم کردیم... ما فراموش کردیم در بین دوگانه تفکر انقلابی و غیر انقلابی هستیم و متأسفانه غافل از گزینه غیرانقلابی، وابسته و غربگرا، نیروهای انقلابی به جای روشنگری و برملاکردن چهره نفاق تا توانستند در جبهه خودی یکدیگر را تخریب کردند.

وی با اشاره به این مهم که مگر قرار نبود اصل اول‌ مشارکت حداکثری باشد؟ پس چرا ما این اصل مهم را فراموش کرده و به جان یکدیگر افتاده ایم؟ گفت: طلاب عزیز بدانند که اگر امروز هر نفر به غیر از رأی خودش یک رای به سبد رای انقلاب اضافه کند توانسته دین و نظام را یاری کند.

خانم رمضانیان در پایان به مهمترین ویژگی های یک رئیس جمعور تراز انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید کسی باشد که وعده‌ای ندهد که پشتوانه فکری نداشته باشد. باید در مبارزه با فساد تلاش کند.

مدیر و مبلّغ مدرسه ی علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) ادامه داد: باید به توان داخلی کشور اعتقاد داشته باشد و از ظرفیت های داخل کشور درست استفاده کند. نمی‌شود و نمی‌توانیم در کارش نباشد. در مقابل زورگویی های استکبار جهانی بایستد. معیشت مردم در درجه اول برایش اهمیت داشته باشد و البته چون شهید رئیسی اخلاق مدار باشد. عدالتخواه باشد. ضد فساد باشد. اهل کار و جهاد شبانه روزی باشد.دارای عملکرد انقلابی و جهادی باشد. ساده زیست باشد. فردی بیاید که اعتقاد قلبی به مبانی نظام داشته باشد. فردی بیاید که نشاط داشته باشد. فردی که شب و روز نشناسد. بتواند راه دولت رئیسی را ادامه دهد. منش رئیس جمهور انقلابی ما اینگونه بود. لذا در ساعات پایانی عزیزان در فضاهایی که هستید اختلافات را کنار بگذارید و تا جایی که می توانید برای افزایش مشارکت و پیروزی جبهه انقلاب تلاش کنید. در این راه از دعا، توسل و استمداد و کمک از خداوند متعال و اهل بیت(علیهم السلام) نیز غافل نشوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha