سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ |۲۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 2, 2024
سه تن از اساتید حوزه علمیه تهران در بیانیه‌ای

حوزه/دعوت سه تن از اساتید برجسته حوزه علمیه پایتخت، جهت حضور حداکثری و انتخاب اصلح در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بیانیه ای منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمدعلی جاودان، استاد علی اکبر رشاد و استاد محمدباقر تحریری با صدور بیانیه مشترک خطاب به ملت ایران، بویژه جوانان، ضمن سپاسگزاری از مشارکت در دور اول انتخابات چهاردهمین دوره‌ انتخابات ریاست جمهوری، از طبقات مختلف دعوت کردند که با حضور حداکثری و گزینش فردی که به نحو حداکثری حائز شاخص‌های اصلحیت است، تکلیف شرعی و ملی خویش را ادا نمایند.

صادرکنندگان بیانیه، ضمن برشماری ویژگی های فرد اصلح، از علمای عظام و فضلا و طلاب سراسر کشور تقاضا کرده اند در این فرصت فشرده، با صرف وقت و اهتمام مضاعف، نقش ارشادی خویش را برای راهنمایی اقشار مختلف جهت حضور حداکثری و انتخاب اصلح ایفا کنند.

متن بیانیه به این شرح است:

بِسمِ الّلهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

ملت بزرگ ایران، زنان و مردان بصیر، و جوانان عزیز.

یک) با حضور مسئولانه‌ و آگاهانه‌ی شما در پای صندوق های رأی، در هشتم تیرماه جاری، رویداد ارزنده‌ای در تاریخ سراسر عزت و عظمت میهن اسلامی رقم خورد. بی‌شک این حضور خالصانه و آگاهانه عندالله ماجور است؛ ما نیز از باب ادبگذاری به پیشگاه شما این حضور بزرگوارانه را ارج می‌نهیم و صمیمانه از این وظیفه‌شناسی سپاسگزاری می‌کنیم.

دو) اینک در دور دوم این انتخاب سرنوشت‌ساز، فروتنانه عرض می‌کنیم لازم است نکات زیر مدنظر طیف عظیم طبقات متدیّن و دلسوز و دغدغه مند مصالح کشور و سرنوشت ملت، بویژه جوانان عزیز قرار گیرد:

۱ـ بشدّت از تخریب دیگران، بداخلاقی انتخاباتی، تشدید اختلافات جناحی، و اختلاف افکنی درون‌گفتمانی پرهیز گردد؛

۲ـ با حضور حداکثری و گزینش فردی که به نحو حداکثری حائز شاخص‌های اصلحیت است، تکلیف شرعی و ملی خویش را ادا کنیم. توجیه و ترغیب چهره به چهره‌ی کسانی که نسبت به شاخص‌های اصلحیت توجیه نیستند یا راجع به حضور در صحنه‌ی انتخاب مرددند.

۳ـ موارد زیر از مهم‌ترین شاخصهای اصلحیّت قلمداد می‌شود:

الف) ارائه‌ی «برنامه‌ی جامع مدوّن، کاربردی و کارشناسانه» برای حلّ مشکلات کشور؛

ب) اعتقاد جازم به «ارزش های انقلاب و منویات مقام معظم رهبری» تکیه بر «توانایی های داخلی» و تحفّظ بر «استقلال اقتصادی و سیاسی»، به جای چشم دوختن به «وعده‌های این قدرت و آن قدرت»، در عین تلاش مجدّانه برای «تعامل حداکثری با همه‌ی کشورها» و بهره‌گیری از «فرصتهای منطقه‌ای و جهانی»؛

ج) داشتن عزم جدی برای رفع «دغدغه‌های معیشتی مردم» و «نگرانیهای فرهنگی جامعه». مهار تورّم و نرخ ارز، جهش تولید، افزایش ارزش پول ملی، اشتغال و ازدواج جوانان، تامین مسکن ارزان قیمت برای طبقات محروم، مبارزه‌ی قاطع با فساد اقتصادی، اصلاح نظام اداری، در یک جمله تحقّق عدالت همه جانبه، از جمله‌ی مهم‌ترین دغدغه‌ها و دلنگرانی‌های جامعه است.

سه) از علمای عظام و فضلا و طلاب سراسر کشور خاضعانه‌ تقاضای می‌کنیم در این فرصت فشرده، با صرف وقت و اهتمام مضاعف، نقش ارشادی خویش را برای راهنمایی اقشار مختلف جهت حضور حداکثری و انتخاب اصلح ایفا فرمایند.

اللهم وفقنا لما تحب و ترضی، و جنبنا عما لاتحب، و اهدنا الی السّداد، فإنک خیر موفق و هاد.
علی اکبر رشاد محمدباقر تحریری محمدعلی جاودان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha