دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ |۲۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 1, 2024
جنگ روایت

حوزه / استاد حوزه علمیه گفت: در شرایط حساس کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند مجاهدت انقلابی و دغدغه‌مندی در عرصه جنگ روایت‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبریان در نخستین همایش جهاد روایت بانوان که با حضور ده‌ها تن از بانوان فعال رسانه‌ای هیأت در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، با اشاره به اهمیت جدیت و تلاش مضاعف در جنگ روایت‌ها، اظهار داشت: قبل از هر چیز باید دانست که هر روایتی مبتنی بر یک رؤیت است و اگر درست نبینیم نمی‌توانیم به درستی روایت کنیم، کما اینکه بسیاری از روایت‌ها از همین جا دچار مشکل می‌شوند.

وی افزود: درست دیدن اتفاقات، بسیار مهم است و روایت زینب کبری(س) نیز روایتی است که وجدان امت اسلامی را بیدار می‌کند و مسلمانان را به خودشان بر می‌گرداند و این روایت صحیح است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دو سطح مقاومت و روایت وجود دارد، سطح اول مقاومت و جهاد ابای از ضیم است، ضیم به معنای ظلم همراه با ننگ است، عاشورا مثال واضح مقاومت در سطح اجتناب از ضیم و ننگ پذیری است که در مضمونی امام علی(ع) می‌فرماید، تن دادن به ضیم و ظلم زندگی کردن نیست و سطح دوم مقاومت نیز مقاومتی است که علاوه بر ننگ ناپذیری به تحقق حق می‌پردازد و الگو سازی می‌کند.

وی ادامه داد: سید اهل عباد از ضیم امام حسین(ع) است که مرگ زیر شمشیر را به زندگی با ننگ ترجیح دادند و روایت این مهم که توسط حضرت زینب(س) صورت گرفت، وجدان‌ها را بیدار کرد، در جامعه‌ آن روزگار که سکوت حاکم بود و در مقابل چشمان مردمش امام معصوم به شهادت رسید، تنها کسی که می‌توانست حماسه عاشورا را روایت و وجدان‌ها را بیدار کند، حضرت زینب (س) بود.

حجت الاسلام والمسلمین قنبریان ابراز کرد: روایت حضرت زینب(س) بر دو پایه نوحه و ندبه به همراه نشکستن روح خویش استوار بود، روایت دوم این است که اراده انسان در عالم محقق شود کاری که انقلاب اسلامی کرد.

وی با اشاره به اینکه مقاومت یک نظریه است و همه ابعاد زندگی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ما را در بر می‌گیرد، گفت: چنانچه می‌بینیم امروز اقتصاد بر روی سفره مردم نیامده، دلیلش عدم تحقق اقتصاد مقاومتی است، راه اینکه اقتصاد کشور رونق پیدا کند تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری فرمودند. امروز نیاز است که بانوان روایت درستی را از فرهنگ داشته باشند.

وی تصریح کرد: ما با یک تمدنی روبرو هستیم که در حوزه فرهنگ پیشران، فرهنگ او برهنگی است و می‌خواهد با برهنگی همه چیز را درست کند و همینجا مسأله مهم حجاب ارزش خودش را پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: اگر این ماجرا درست مشاهده شود، روایت درستی نیز می‌تواند صورت بگیرد، امروز بسیاری از بانوان در برابر توطئه کشف حجاب مقاومت می‌کنند و لازم است روایت درستی از این مقاومت صورت بگیرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha