سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ |۲۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 2, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه برخی در ایام انتخابات به لجن پراکنی پرداخته و فکر بعد از انتخابات را نمی کنند، گفت: یکی از رسالت‌های مهم همه ما به ویژه هیأت‌های مذهبی تبیین اخلاق اسلامی است؛ هیأت ها نقش مهمی در تبیین مسائل دارند و بسیاری از شبهات می تواند در هیأت ها حل شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار اعضای هیأت حسن بن علی علیه السلام که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با تبریک روز مباهله ابراز داشت: انسان با ایمان به حق عمل می کند حتی اگر به ضرر او باشد ولی افرادی که لجاجت و تعصب دارند مانند مسیحیان نجران با این که حق را می دانند ولی از آن تبعیت نمی کنند.

وی با بیان اینکه برخی در ایام انتخابات به لجن پراکنی پرداخته و فکر بعد از انتخابات را نمی کنند، گفت: یکی از رسالت های مهم همه ما به ویژه هیأت‌های مذهبی تبیین اخلاق اسلامی است زیرا باید در همه عرصه ها تقوای الهی را رعایت کنیم و نگاه همه باید این باشد که در دستگاه اهل بیت(ع) خدمت کنند و کاری کنند که لایق محبت اهل بیت باشند.

امام جمعه قم با بیان اینکه در هیأت‌ها بر امام حسین(ع) اشک ریخته می‌شود، گفت: این اشک ها تأثیر زیادی در زندگی افراد دارد و بسیاری از بلایا را از سر این ملت برطرف می کند و ما را لایق محبت اهل بیت قرار می دهد.

وی با بیان اینکه انسان وقتی اشک می ریزد دلش نرم می شود و موعظه در دل او تأثیر می کند، گفت: مسیحیان نجران در چنین روزی با این که دیدند که حق با پیامبر اسلام است ولی به خاطر تعصبی لجاجتی که داشتند مسلمان نشدند و تن به جزیه دادند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه یکی از کارهای هیأت‌ها هدایت مردم است، گفت: مردم گاهی جاهل هستند، گاهی شبهه دارند، گاهی توقعی دارند که چون برآورده نشده ایمان نمی آورند ولی برخی هستند که اگر مادیات فراهم نشود دینشان را کنار می گذارد و دین را تا جایی قبول دارند که برای دنیایشان نفع داشته باشد.

وی افزود: هیأت ها نقش مهمی در تبیین مسائل دارند و بسیاری از شبهات می تواند در هیأت ها حل شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: باید مراقب باشید در این مراسم که مردم با دل می آیند باید مسائل با سلیقه تبیین شود؛ هیأت‌ جای بدگویی از افراد نیست بلکه جایی برای تبیین اصول و مبانی است و مردم خودشان مصادیق را تشخیص می دهند.

وی با تأکید بر اینکه ورود هیأت ها را نباید محدود کرد، افزود: باید کاری کنیم که پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم و جوری نباشد که نایب امام زمان(عج) در دوران غیبت مظلوم باشند.

حسن شالبافان نیز در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های هیأت حسن بن علی(ع) گفت: امسال نوزدهمین سال تأسیس این هیأت است و یکی از نقاط تمرکز ما بها دادن به قرآن و تفسیر قرآن است و علاوه بر آن قبل از آغاز سخنرانی معارفی ۵ دقیقه بیان احکام و روایتگری شهدا را خواهیم داشت.

وی گفت: راه اندازی حسینیه کودک، اتاق مادر و کودک، هیأت نوجوانان و جوانان، و پذیرایی و اطعام از جمله مواردی است که در هیأت حسن بن علی علیه السلام اجرایی می شود و تمرکز ما روی حضور خانواده ها در این هیأت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha