یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
انتخابات

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات؛ پشتوانه غنی و محکم برای کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، مریم میرکریمی به مناسبت حضور حداکثری در انتخابات در پیامی بیان کرد: انتخابات؛ موتور محرک و قوی است که سرمایه سیاسی کشور را افزایش داده و اصلی‌ترین نماد مشارکت سیاسی مردمی بشمار می رود و همچنین حضور مردم در انتخابات؛ باعث عزت و سربلندی اسلام و اقتدار افزون‌تر نظام جمهوری اسلامی است.

وی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای(مدظله‌العالی) که «انتخابات مظهر سه باور؛ خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری است که در امام وجود داشت و باید در ما نیز وجود داشته باشد»، افزود: مظهر خداباوری است، چون تکلیف است، وظیفه‌ و تکلیف ما است که در سرنوشت کشور دخالت کنیم؛ تک‌تک آحاد ملت این تکلیف را دارند. مظهر مردم‌باوری است، چون انتخابات مظهر اراده آحاد مردم است؛ این مردم هستند که مسئولان کشور را به این وسیله انتخاب می کنند و نیز مظهر خودباوری است؛ زیرا هر کسی که رأی در صندوق می‌اندازد، احساس می کند که به سهم خود در سرنوشت کشور دخالت و به سهم خود تعیین کرده است».

مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان گفت: همچنان که شرکت در انتخابات یک وظیفه است، گزینش خوب و آگاهانه هم یک وظیفه است و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باعث افزایش سرمایه اجتماعی و تسهیل راه‌های حل مشکلات و فراهم‌سازی زمینه پیشرفت کشور و خنثی‌سازی توطئه‌های استکبارجهانی خواهد شد.

خانم میرکریمی اضافه کرد: با توجه به رسالت خطیر حوزه های علمیه خواهران در عرصه تبلیغ خاطرنشان کرد: در این عرصه؛ جهاد تبیین، زمینه‌ساز افزایش امید، اعتماد و مشارکت عمومی در صحنه انتخابات خواهد بود و رأی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات؛ پشتوانه غنی و محکم برای کشور محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه، در پایان با تاکید بر اهمیت حضور حداکثری در انتخابات تصریح کرد: انتخابات؛ برای تحکیم نظام جمهوری اسلامی است و نقش مردم در قالب انتخابات؛ جمهوریت این نظام را تاکید می‌کند، جمهوریت با انتخابات محقق می شود، لذا با تحقق جمهوریت در مقابل بدخواهان داخلی و بیرونی قدعلم کرده و تهدیدات را دفع کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha