چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
ساوه

حوزه/ فرمانده پایگاه بسیج فارغ التحصیلان مؤسسه آموزش عالی ریحانة الرسول(س) گفت: جمهوری اسلامی ایران بر پایه قرآن کریم و با هدف تشکیل حکومت قرآنی بنا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست بصیرتی با سخنرانی خانم سیده رقیه موسوی، فرمانده پایگاه بسیج فارغ التحصیلان مؤسسه آموزش عالی ریحانة الرسول(س) ساوه و با حضور جمعی از بانوان در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) این شهرستان برگزار شد.

موسوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر پایه قرآن کریم و با هدف تشکیل حکومت قرآنی بنا شده است، گفت: بر همین اساس، ناگزیر حاکمان آن نیز بایستی شخصیتی مطابق با آموزه‌های ناب این ودیعه الهی داشته و بتوانند با اتخاذ رویکردهای قرآنی مسائل کشور را راهبری و مدیریت نمایند.

وی با اشاره به شاخص های رئیس جمهور تراز، اضافه کرد: تطابق شاخص‌های یک رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی با مبانی قرآن کریم برای دستیابی به جامعه مطلوب در گام دوم انقلاب اسلامی ضرورت دارد؛ اما پیش از تبیین شاخص‌ها، حضور حداکثری مردم در این برهه حساس و تاریخ‌ساز موضوعیت و اولویت دارد که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده است، همان طور که فرمودند «حماسه انتخابات مکمل حماسه بدرقه شهیدان (خدمت) است».

فرمانده پایگاه بسیج فارغ التحصیلان مؤسسه آموزش عالی ریحانة الرسول(س) ساوه تصریح کرد: ان‌شاءالله جامعه قرآنی با ترویج مبانی الهی و ربانی و القای حس امید در دل و جان ملت عزیز ایران، نقش تعیین کننده‌ای را در این زمینه خواهند داشت. چنانچه خداوند متعال در آیه ۱۱ سوره مبارکه رعد می‌فرماید: «… إنَّ اللهَ لایُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ…»؛ … همانا خداوند حال قومی را تغییر نمی‌دهد تا آنکه آنان حال خود را تغییر دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رأی دادن یک تکلیف است و انتخاب اصلح موجب عزت جامعه اسلامی است؛ پس رأی تک تک افراد در این عزتمندی تأثیر دارد.

جمهوری اسلامی ایران بر پایه تشکیل حکومت قرآنی بنا شده است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha