چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
نشست معاونان پژوهش گلستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان با بیان اینکه هدف برنامه ۵ ساله رشد و ارتقاء طلبه ها است، گفت: دشمن عکس شور و گستردگی در انتخابات را می‌خواهد و اگر می توانستند کاری کنند که انتخابات انجام نگیرد، آن کار را می‌کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ در نشست معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران استان، بیان کرد: در انتخابات باید به دنبال فرد اصلحی گشت که بتواند کشور را با سرعت در عرصه‌ مادی و معنوی پیش ببرد.

وی خاطرنشان کرد: باید فردی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که بتواند عزت ملت ایران را بالا برده و استقلال کشور را عمیق‌تر کند و در جهت بهبود وضعیت زندگی مردم تلاش کند اما دشمن عکس شور و گستردگی در انتخابات را می‌خواهد و اگر می توانستند کاری کنند که انتخابات انجام نگیرد، آن کار را می‌کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان با تأکید بر اینکه باید کسی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که کشور را به سمت وابستگی، ضعف و عقب‌ماندگی در صحنه‌های گوناگون حرکت ندهد، ادامه داد: مقصود دشمن با این حاصل می‌شود که انتخابات سرد برگزار شود؛ مردم بی‌رغبت باشند و تعداد کمی از افراد در انتخابات شرکت کنند و این مسائل دشمن را خوشحال می‌کند.

خانم حسینی واعظ شرکت در انتخابات و انتخابای خوب و آگاهانه را یک وظیفه دانست و افزود: البته ممکن است تمام تلاش‌ها به نتیجه نرسد؛ اما انتخاب‌کنندگان تلاش کنند تا گزینش درستی داشته باشند.

وی گفت: در نظام اسلامی شرکت مردم در انتخابات علاوه بر اینکه حق مردم از جهت مشارکت در تعیین سرنوشت خویش است، تکلیفی الهی نیز محسوب می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان با بیان اینکه ادای تکلیف الهی، به هر نحو ممکن و با هر کیفیت، مقبولیت لازم را در پیشگاه الهی ندارد، گفت: انسان موظف است در راستای عمل به تکالیف الهی خویش، به بهترین نحو ممکن عمل نماید تا در پیشگاه الهی سربلند و مأجور باشد؛ بر این اساس، علاوه بر لزوم حضور مردم در انتخابات، مبادرت به بهترین انتخاب و گزینش کاندیداهای اصلح نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

خانم حسینی واعظ به فرازهای مختلفی از بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون انتخابات و انتخاب فرد اصلح پرداخت و اذعان کرد: زمانی که خود نخواهیم با اتکا به توان داخل، مشکلات کشور را حل کنیم، دیگران نیز نمی توانند و نخواهند توانست مشکلات ما راحل کنند.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه ۵ ساله حوزه‌های علمیه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه استان گلستان باید با تلاش خود در بخش های مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی پیشگام باشد، گفت: برنامه‌های سامانه مبنا در راستای برنامه ۵ ساله است که ما را به چشم انداز می‌رساند.

استاد حوزه تاکید کرد: اجرای برنامه‌های پیش بینی شده نباید تنها با هدف برگزاری باشد بلکه آن برنامه‌ها در راستای رشد و ارتقای طلبه ها باشد و این هدف برنامه ۵ ساله است.

خانم حسینی واعظ در ادامه با دعوت طلاب سطح(۲) گلستانی جهت تحصیل در مقاطع تکمیلی اظهار کرد: ما در مقطع سطح سه ۵ رشته در استان داریم؛ مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان با چهار رشته و مدرسه علمیه الزهراء(س) گنبدکاووس با یک رشته، که کارکنان مدارس علمیه استان باید در این راستا به خوبی تبلیغات نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha