چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
طباطبایی نژاد

حوزه / آیت الله طباطبایی نژاد گفت: باید فردی مدیر، مدبر و حکیم انتخاب کرد و به کار گرفت، چرا که این افراد همیشه کار کرده‌اند و از این دست افراد در کشور داریم و تنها باید آنها را پیدا کنیم.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد شب گذشته در دیدار با وزیر کشور با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در مورد پروژه آب ماندگار و تصفیه خانه و سنگینی مقدمات اجرای این پروژه، اظهار داشت: استان اصفهان نیاز فراوانی به آب دارد، زیرا اصفهان زمین زیادی داشته و حتی می‌توان با این آب، هوای منطقه را تعدیل کرد.

وی با بیان خدمات شهید جمهور به ملت و کشور و قدر ندانستن نعمت وجود این شهید، گفت: شهید رئیسی در دوران خدمت خود به گونه‌ای عمل کرد که کار گذشتگان به فراموشی سپرده شد و کار برای افرادی که در آینده در مسئولیت قرار می‌گیرند دشوار شد.

عضو خبرگان رهبری، برخی حوادث تلخ را زمینه تحقق رخدادهایی به نفع جبهه حق عنوان کرد و ادامه داد: به عنوان مثال درباره امام رضا(ع) می‌گوییم حضرت غریب الغربا هستند و در تبعید به شهادت رسیدند، اما اگر حضرت در مدینه به شهادت می‌رسیدند آثاری که اکنون وجود دارد به جا نمی‌ماند، لذا اکنون ایران و شیعه به وجود امام رضا(ع) قدرت یافته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه در جبهه جنگ و دوران دفاع مقدس نیز افرادی که در جبهه حضور داشتند اندکی از جمعیت کشور بودند و همه مردم درگیر جنگ نبودند، تصریح کرد: در قرآن کریم نیز خداوند می‌فرماید "وَمَا أَکْثَرُ النَّاسِ وَلَوْ حَرَصْتَ بِمُؤْمِنِینَ" یعنی تو هر چند جهد و ترغیب در ایمان مردم کنی، باز اکثر آنان ایمان نخواهند آورد.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: اگر تعداد مومنین اندک نیز باشد تا زمانی که بدانند چه کاری انجام دهند کثرت مهم نیست، لذا باید افراد خوب و کارآمد را انتخاب کنیم و به حزب و گروه و رفیق اعتنا نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: از مدیریت کار زیادی بر می‌آید و آن مقدار که از مدیریت کار درست می‌شود از بودجه و پول بر نمی‌آید و لذا باید فردی مدیر، مدبر و حکیم انتخاب کرد و به کار گرفت، چرا که این افراد همیشه کار کرده‌اند و از این دست افراد در کشور داریم و تنها باید آنها را پیدا کنیم.

امام جمعه اصفهان، شرایط کنونی را برای مشارکت و حضور پای صندوق‌های رأی مهم دانست و ابراز کرد: زمان آن است که به شدت پای صندوق حاضر شویم و فردی که با انقلاب و امام(ره) زاویه نداشته باشد را انتخاب نماییم.

وی با اشاره به تعبیر شهید بهشتی(ره) درباره خدمت، عنوان کرد: شهید بهشتی تأکید داشت که "ما شیفتگان خدمت هستیم، نه تشنگان قدرت" لذا افرادی که به دنبال خدمت هستند و هر فردی که می‌تواند کاری انجام دهد باید انتخاب شوند، برخی در مکتب شیفتگان خدمت قرار دارند و قدرت برای آنها مطرح نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، ابراز کرد: تعبیری امیرمومنان(ع) دارد که کوتاه و جالب است و مرگ و زندگی واقعی را معنا می‌کنند و می‌فرمایند " فَالْمَوْتُ فِی حَیَاتِکُمْ مَقْهُورِینَ وَ الْحَیَاةُ فِی مَوْتِکُمْ قَاهِرِینَ " و این مبنا است، گروهی که آمریکا را کدخدا می‌دانند، باید پرسید که آیا واقعا زنده هستند هم چنان که برخی از کشورهای عربی که می‌توانند به غزه کمک کنند، جرأت این کار را ندارند.

وی با بیان آیه ۱۲۰ سوره مبارکه بقره و عدم تبعیت از یهود و نصاری و دشمنی آنها با اسلام، گفت: باید قوه و فهم مقابله با دشمن و زیربار غیرخدا نرفتن را داشت و این مختص انسان‌های زنده است.

امام جمعه اصفهان، عنوان کرد: مقهور غیرخدا، مرده است و ما باید این مبانی اسلام را در ادارات و مراکز مختلف توضیح دهیم و این مسئله بیان شود که ما برای حکومت خود نیامده‌ایم، بلکه برای حاکم شدن اسلام آمده‌ایم.

آیت الله طباطبایی‌نژاد یادآور شد: فرق ما با غرب در همین نکته است، در حالی که این مکتب، مکتب الهی است و این همه شهید برای این مسیر داده شد که اسلام حکومت کند، لذا ما درصدد جا به جا نمودن افراد در مناصب نیستیم.

وی درنیافتن و عدم فهم خط انبیاء و امامان را سبب نشناختن هدف جهادها و شهادت‌ها بیان کرد و یادآور شد: این مسیر نیز باید اصلاح شود، هم چنان که پس از انقلاب بسیاری از انقلابی‌ها ریزش کردند و یا پس از جنگ، بسیاری از اهل جبهه ریزش نمودند.

در ابتدای این دیدار نیز سردار وحیدی وزیر کشور با اشاره به افتتاح برخی پروژه‌ها در اصفهان، اظهار کرد: امروز افتتاح دو واحد کارخانه کاشی سازی رقم خورد که از جمله پروژه‌هایی است که پس از سال‌ها رکود، طی دو سال گذشته مجدد فعال سازی شده‌اند.

وی افزود: هم چنین برخی از پروژه‌های مهم و اولویت دار استان که سال‌ها مردم اصفهان چشم انتظار آن بودند و نیاز به پشتیبانی‌هایی داشت، به ثمر رسید که شامل پروژه‌های آبی استان نیز بود.

وحیدی، با اشاره به پروژه تصفیه خانه و مطالعات و بحث‌های فنی و درگیر بودن پروژه با برخی از مسائل اجتماعی و پیگیری مسائل آن توسط دولت، ابراز کرد: در زمان تکمیل سعی می‌شود بخش اعظمی از این آب در فرآوری‌های معدنی استفاده شود.

وی تأکید کرد: هم اکنون در حوزه گیاهان آب شور نیز سرمایه گذار وجود دارد و مذاکره کرده و مایل هستند که در منطقه از شورآبه‌ها استفاده کنند، البته ابهامی که درباره آب اصفهان وجود داشت با آب ماندگار رفع می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha