چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
نقد علی

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: اگر خصوصیات شخصی و اعتقادی فرد، قوی نباشد در مرحله اجرا،  اعتقاد به منصه ظهور نمی رسد، یعنی فرد باید با همه وجود به استقرار عدالت  و مبارزه با تبعیض و فساد باور داشته باشد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی در همایش جهاد تبیین که پیش از ظهر امروز در جمع روحانیون و طلاب علوم دینی در مدرسه صدر بازار برگزار شد با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات تبیینی در شرایط کنونی اظهار داشت: چنین تلاش هایی فضیلت بالایی دارد زیرا قوام، دوام و پیاده شدن احکام دین با این تلاش ها رقم می خورد، چرا که افرادی که باید پاسخگو باشند و برخی از آنها باید در پشت میز محاکمه و در مقام متهم قرار گیرند امروز مدعی شده اند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان آیه 76 سوره مبارکه نساء به ویژگی های جبهه حق و جبهه کفر پرداخت و گفت: ویژگی مومنین قتال با کفر و جهاد است، هم چنان که جبهه کفر و نفاق نیز در حال جنگ است، اما فرق ماجرا در این است که ما به امری امید داریم که آنها به آن امید ندارند و آن اجر ماندگار آخرت و حیات ابدی است.

وی افزود: خداوند در این آیه فرموده است "فَقَاتِلُوا أَوْلِیَاءَ الشَّیْطَانِ " با رفیقان شیطان بجنگید و امام نیز فرمود" آمریکا شیطان بزرگ است" ، امروز اهل ایمان و افرادی که به مبانی دینی معتقد هستند باید پای این کار بیایند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان عنوان کرد: جبهه کفر و نفاق با شایعه کار خود را پیش می برد و این سیاست شیطان است که " الشَّیْطانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَ یَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشاءِ " یعنی همین کاری که امروز در رسانه ها افراد و گروه هایی که به شیطان بزرگ دل بسته اند ترویج و تبلیغ می کنند.

حجت الاسلام نقدعلی با تاکید بر وجود و تقابل دو جریان در کشور تصریح کرد: قصه امروز ما این است که یک جریان به مبانی دین و حکمرانی دینی و عقلانی پایبند است و باید دید مبانی حکمرانی دینی چیست.

وی خاطر نشان کرد: برخی اظهار می کنند آیا برای انتخاب رئیس جمهور خصوصیات شخصیتی مهم بوده یا خصوصیات مدیریتی اهمیت دارد، در پاسخ باید گفت اگر خصوصیات شخصی و اعتقادی فرد، قوی نباشد در مرحله اجرا، اعتقاد به منصه ظهور نمی رسد، یعنی فرد باید با همه وجود به استقرار عدالت و مبارزه با تبعیض و فساد باور داشته باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تبیین تفکر جریان مقابل عنوان کرد: این جریان معتقد است گروهی باید زیر چرخ های توسعه از بین بروند و منش لیبرالیستی در همه جلوه های رفتاری آنها و در سیاست،عقاید و تدابیر اجتماعی جلوه گری می کند.

وی اضافه کرد: این جریان و طیف در مناظرات به راحتی می گویند بنا بود که شهید رئیسی سالی یک میلیون مسکن بسازد اما این کار را انجام نداد، در حالی که شهید جمهور اگر قول یک میلیون مسکن را داد، قانونی بود که طیف مقابل در مجلس تصویب کرد و همین طیف 8 سال شعار داد که ساخت مسکن کار ما نیست.

نماینده مردم خمینی شهر با اشاره به در اختیار داشتن و حاکمیت 32 سال از 45 سال دوران پس از پیروزی انقلاب توسط این طیف سیاسی عنوان کرد: این طیف به جای آن که آب را از دریا تامین کند و مشکل آب را حل نماید به حق آبه شرعی، قانونی و مسلم کشاورزان منطقه اصفهان دست درازی کرد و این یکی از خلاف شرع هایی بود که انجام داد.

وی افزود: در وهله اول منش جریان اصلاح طلبی یا اعتدال این است که مردم را زیاد پرتوقع نکنید و این سیاست آنها است و از سوی دیگر دولتی می تواند به خوبی کار کند که از یک طرف هنر کسب پول داشته باشد و از طرف دیگر بتواند به خوبی و درستی این پول را خرج کند، این در حالی است که دولت های حاکم این جریان، هنر و توانایی فروش نفت را نداشتند، به گونه ای که نفت 70 دلاری را 20 دلار می فروختند.

وی خاطر نشان کرد: در مقابل شهید رئیسی نفت را فروخت و تا حدود زیادی مالیات را سامان داد و سامانه مالیاتی را نظم بخشید و بیش از 6 هزار واحد کارخانه ای که تعطیل شده بود را احیا کرد.

حجت الاسلام نقدعلی به عدم پیگیری مسائل آب اصفهان و زاینده رود اشاره کرد و گفت: با وجود بارها مراجعه، وزیر دولت روحانی اجازه برگزاری جلسه مجمع نمایندگان را نداد و در مقابل وزیر دولت شهید رئیسی در منطقه حضور یافت و سرکشی حضوری از پروژه های آبی انجام داد و به همین واسطه برداشت های بالادست کنترل شد.

وی تاکید کرد: شهید رئیسی ظرف مدت 6 ماه مسئله آب و فاضلاب خوزستان را حل کرد و همین کار را در همدان، کردستان و چهارمحال بختیاری انجام داد، با توجه به این که این مسائل زمینه اغتشاش اجتماعی بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوع ادبیات به کار گرفته شده در مناظرات از سوی طرفین مناظره گفت: در کلام معصوم(ع) است که می فرماید" فرق انسان متقی این است که می تواند بگوید اما دانسته آن را ترک می کند، اما فردی که هیچ مانعی از نظر دینی در مقابل خود نمی بیند فرصت را غنیمت می شمرد.

وی با اشاره به 3 سال مدیریت دینی بی نقص شهید رئیسی در طول 45 سال گذشته و پرداختن به کارهای زیربنایی افزود: طرح رتبه بندی معلمان 60 هزار میلیارد بودجه نیاز داشت و در روز آخر دولت روحانی، آن را به دولت شهید رئیسی واگذار کرد و این شهید پای این طرح ایستاد.

حجت الاسلام نقدعلی با تاکید بر توسعه و تولید گاز و نیروگاه های برق در دولت شهید رئیسی و لزوم ادامه این روند در دولت آینده تصریح کرد: باید به تناقضات گفتاری که این طیف و جریان داشته و برنامه منسجمی که ندارند و بیشتر از نداشته ها می گویند دقت کرد چرا که امروز مدعی شده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha