جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
کد خبر: 1168190
۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
تبریز

حوزه/ طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی(حلقه های میانی) با شرکت بیش از ۴۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز از امروز به مدت چهار روز آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام محمد انوری رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی، در آیین افتتاحیه طرح حامیم ضمن ادای احترام به مقام شهدای خدمت و شهدای دانشگاه، با اشاره به اهداف برگزاری این طرح، اظهار داشت: برگزاری طرح حامیم در دانشگاه‌ها بعد از شیوع کرونا آغاز شد و این طرح بیشتر به منظور تربیت و توانمندسازی دانشجویان علاقمند و فعال در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای حضور در تشکل‌ها و کانون‌ها بوده است.

وی افزود: اجرای طرح حامیم در دانشگاه‌ها برای سومین سال پیاپی برگزار می‌شود و امسال نیز در دانشگاه‌های استان با توجه به سهمیه‌ای که در نظر گرفته شده برای هر دانشگاه، این برنامه برگزار می‌شود.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی، با اشاره به حضور ۴۰۰ نفر از دانشجویان در این طرح، خاطرنشان کرد: دانشجویان با شرکت در این طرح و با تشکیل گروه‌ها و تیم‌های مختلف، ضمن یادگیری کار گروهی و اجتماعی، با کنشگری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آشنا می‌شوند.

حجت الاسلام انوری تأکید کرد: هدف اصلی از برگزاری این طرح، آموزش، تربیت و توانمندسازی دانشجویان است و توصیه می‌کنم از این فرصت به بهترین شکل برای یادگیری مطالب معرفتی و مهارتی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، حضور و شرکت در انتخابات را وظیفه ملی و انسانی دانست و ابراز کرد: حضور آگاهانه و مشارکت حداکثری در انتخابات باعث خنثی شدن توطئه دشمنان و موجب اقتدار و اعتلای کشورمان می شود.

گفتنی است طرح حامیم در سال‌های اخیر بیشتر با هدف توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی دانشگاه‌ها، در قالب حلقه‌های میانی و در زمینه‌های معرفتی، مهارتی و کنشگری از سوی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

تقویت نقش محوری دفاتر نهاد در راهبری فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه، تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی، امید آفرینی و تقویت نشاط و روحیه فعالیت‌های جمعی، تقویت انگیزه برای نقش آفرینی در سال تحصیلی و حضور میدانی در دانشگاه‌ها، استعداد سنجی و استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشجویان، آماده سازی نیروی انسانی دفاتر برای فعالیت‌های نهاد در سال تحصیلی آینده و استفاده از فرصت شبکه سازی و تیم سازی دانشجویان مستعد از جمله اهداف دیگر این طرح اعلام شده است.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی در دو سال گذشته حائز رتبه های برتر برگزاری طرح حامیم در سطح کشور شده است.

طرح حامیم (دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی) از ۱۴ الی ۱۷ شهریورماه به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha