جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ |۱۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 26, 2024
امام جمعه گرمی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین صفری گفت: باید بدانیم و توجه کنیم از فردا و بعد از اعلان نتیجه انتخابات باید میدان رقابت انتخاباتی به میدان رفاقت برای خدمت به مردم تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین صفری امام جمعه گرمی ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: امروز بهترین و بزرگترین مصداق رعایت تقوا رأی دادن و درست رأی دادن است، خداوند ما را به سبقت در خیرات دعوت کرده و فرموده‌اند "فَاسْتَبِقُوا الْخَیْرَاتِ" کدام خیر بهتر از رأی است که سرنوشت کشور و میلیون‌ها هم‌وطن را تعیین می‌کند.

وی افزود: دوستان را خوشحال و دشمنان را ناراحت می‌کند، کدام خیر بهتر از این است که با اخلاص و درایت رأی دهیم و در تمام خیرات و خدمات رئیس جمهور منتخب شریک شویم، البته دقت کنیم اگر درست انتخاب نکنیم در تمام گناهان او شریک هستیم.

وی با اشاره به آیه «تَعاوَنوا عَلَی البِرِّ وَالتَّقویٰ وَلا تَعاوَنوا عَلَی الإِثمِ وَالعُدوانِ»، یادآور شد: رأی دادن بر و تقواست و رأی ندادن اثم و عدوان است، به اصلح رأی دادن بر و تقواست و به غیر اصلح رأی دادن گناه و معصیت است.

امام جمعه گرمی ادامه داد: شک نکنیم کسانی که با اخلاص و درست رأی دهند، اولاً مورد رحمت الهی هستند چون عبادت بزرگی انجام داده‌اند، ثانیاً در تمام خدمات رئیس جمهور منتخب شریک هستند چون اگر حفظ نظام از اوجب واجبات است این رأی برای حفظ نظام است که در متقابل گرگ‌های گرسنه و استکبار جهانی قرار دارد.

وی اظهار کرد: اگر نگران آینده کشوریم و نگران آینده فرزندانمان هستیم، این انتخاب به آینده کشور و آینده فرزندانمان مربوط است، به رأی دادن اکتفا نکنیم بلکه دیگران را هم تشویق و تبلیغ کنیم، این رأی دادن صدقه جاریه است حتی کسانی که با تبلیغ ما رأی داده‌اند هم برای خود او و خود ما صدقه جاریه است.

حجت الاسلام و المسلمین صفری در خطبه دوم نماز جمعه ابراز کرد: امروز تمام کشور به رقابت انتخاباتی تبدیل شده و باید هم اینگونه باشد تا حضور حداکثری که تضمین کننده اقتدار کشور است اتفاق بیفتد، اما باید بدانیم و توجه کنیم از فردا و بعد از اعلان نتیجه انتخابات باید میدان رقابت انتخاباتی به میدان رفاقت برای خدمت به مردم تبدیل شود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم برکسانی که از جانب مردم انتخاب می‌شوند توصیه کردند و فرمودند با خداوند عهد کنید که اگر موفق شدید و توانستید مسئولیتی به دست بیاورید، کسان و کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذره‌ای با انقلاب زاویه دارند، اینها همکار خوبی برای شما نمی‌شوند، کسی که دلبسته آمریکا باشد و تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت او برای شما همکار خوبی نخواهد بود و کسانی را همکار انتخاب کنید که اهل دین، اهل شریعت، اهل انقلاب و اهل اعتقاد کامل به نظام باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفری ابراز کرد: نکته دوم اینکه گفته می‌شود ۶٠ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، این حرف درست نیست چون هیچ وقت و در هیچ جای دنیا شرکت صددرصد نبوده بلکه معمولا شرکت ۶۰، ۷۰ درصد است، اگر تعداد شرکت کنندگان این دوره را با همان انتخابات قبلی مقایسه کنیم افت شرکت ۲۵- ٣٠درصد بوده که البته این هم باید اصلاح شود.

وی تأکید کرد: گفته می‌شود همین ٣٠ درصد که شرکت نکرده‌اند، ضد انقلابند این هم درست نیست، بله ممکن است در بین اینها ضد انقلاب هم باشد ولی عمده دلیل عدم شرکت نا آگاهی، مهم ندانستن شرکت در انتخابات، موانع سر راه رأی دادن، رقابتی نبودن، بی‌اعتمادی، نا امیدی و نارضایتی است.

حجت الاسلام والمسلمین صفری اظهار کرد: یکی از وظایف اساسی مسئولین این است که بررسی کنند چرا مشارکت کاهش یافته و عده‌ای گله‌مند هستند، می‌گویند من رأی بدهم یا ندهم چه فرقی می‌کند، بین دولت قبلی و بعدی چه فرقی کرد، دلیل این گلایه‌ها سستی‌ها در جهاد تبیین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha