شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر حسینی اراکی

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه مؤمن مصالح کلی نظام را فدای هیچ حزب و باندی نمی‌کند، گفت: امروز که رئیس‌جمهور منتخب مشخص شد، رئیس‌جمهور همه مردم است و باید مورداحترام و حمایت همه‌جانبه همه ملت ایران باشد و با پشتیبانی ما در مقابل دشمنان بایستد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر حسینی اراکی در سخنرانی محفل معارفی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه انتخابات میدان مبارزه سیاسی و جهاد با دشمنان اسلام است، اظهار داشت: امروز روز یأس و ناامیدی دشمنان اسلام و روز خشنودی و خرسندی مؤمنان و انقلابیون و در رأسشان رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به حضور گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات گفت: این حضور گسترده موجب قدرت و قوت نظام اسلامی در مقابل دشمنان و باعث قوت و قدرت جبهه مقاومت و استمرار خط و مکتب شهید سلیمانی و شهید رئیسی شد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه مؤمن اهل تعصب غلط و لجاجت نیست گفت: مؤمن مصالح کلی نظام را فدای هیچ حزب و باندی نمی‌کند، بنابراین همه طرف‌داران نظام اسلامی و خط مقاومت به هر کسی که رأی داده‌اند امروز که رئیس‌جمهور منتخب مشخص شد، رئیس‌جمهور همه مردم است و باید مورداحترام و حمایت همه‌جانبه همه ملت ایران باشد و با پشتیبانی ما برنامه‌های داخلی و بین‌المللی خود را پیش ببرد و در مقابل دشمنان بایستد.

وی با بیان اینکه یکی از نعمت‌های یکه خدا به ما داده این است که رهبر فرزانه و حکیمی داریم که ستون خیمه انقلاب است، افزود: ما باید در رکاب رهبر فرزانه خود با نصرت و یاری و اطاعت از او عمل کنیم و اگر این‌طور باشیم دشمنان هیچ غلطی نخواهند توانست انجام دهند و مسائل کلان انقلاب و جبهه مقاومت و مسائل اقتصادی و سیاسی تحت اشراف و عنایت و تدبیر مقام معظم رهبری به‌پیش خواهد رفت.

حسینی اراکی با بیان اینکه از فردا همه ما باید دست از رقابت‌ها و مسائل حزبی برداریم و پشت انقلاب، رهبری و رئیس‌جمهور منتخب بایستیم و ماشین انقلاب را در مقابل دشمنان جلو ببریم، افزود: امیدواریم مشکلات کشور با حضور رئیس‌جمهور جدید حل شود و این انقلاب و مردم انقلابی ایران زمینه‌ساز ظهور امام‌زمان (عج) باشند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه آغاز ماه محرم هستیم ابراز داشت: در ماه محرم شور و شیدایی خاصی در مردم ایجاد می‌شود و انسان با این عزاداری‌ها احساس سبکی می‌کند و احساس می‌کند که رابطه‌اش با خدا و اعتقادات و باورهایش مستحکم‌تر شده و این باعث شده است که ما ماه محرم را دوست داشته باشیم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند معرفت و محبت امام حسین (ع) را در قلوب و جان‌های مؤمنین قرار داده است افزود: خدا راه معرفت امام حسین (ع) را برای همه سهل و آسان کرده است و همه راحت با امام حسین (ع) انس می‌گیرند و بدون این که خودشان بخواهند امام حسین (ع) را دوست دارند.

وی با تأکید بر اینکه حادثه کربلا و شهادت امام حسین (ع) صرفاً یک حادثه تاریخی نیست گفت: عاشورا یک فرهنگ و مکتب است که در آن انسان‌ها تربیت می‌شوند و امام خمینی و شهدای ما در این مکتب تربیت شدند و خدای متعال این جریان را محدود به یک زمان و مکان نکرده است و جریانی به بلندای تاریخ است.

حسینی اراکی با بیان اینکه همه انبیا برای امام حسین (ع) اشک ریخته‌اند و امام حسین (ع) را زیارت کرده است، افزود: خط، جریان و فرهنگ امام حسین (ع) زنده است و به مردم و رهبران دنیا خط و مدل مبارزه می‌دهد و کهنه شدنی نیست؛ وجود نورانی امام حسین (ع) را اگر نده نگه می‌داریم به‌خاطر این است که مجالس عزای اباعبدالله (ع) کارگاه عملی انسان‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است.

وی خیمه‌های عزای امام حسین (ع) را دار الشفای مشکلات ما دانست و افزود: در مجالس امام حسین (ع) است که ما احسان و کمک به دیگران و مقاومت و ایثار و تقوا را یاد می‌گیریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha