یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
آرم معاونت پژوهش

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: از برگزیدگان کشوری و استانی نهمین دوره مسابقه پژوهش گروهی رشد تقدیر شد.  

مستانه بهاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان گفت: در نهمین دوره مسابقه گروهی رشد، ۵ اثر از مدارس علمیه استان اصفهان در مرحله کشوری حائز رتبه شدند. از میان ۹ اثر برگزیده کشوری در بخش پیمایشی، ۲ اثر و از میان ۱۷ اثر برگزیده در بخش کتابخانه‌ای، ۳ اثر از آثار طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران اصفهان موفق به کسب رتبه برگزیده شدند.

وی ابراز کرد: در بخش کتابخانه‌ای، ۳ مقاله از مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا (س) اصفهان شامل مقاله "نقش هویت جامع زن در پرتو استعاره‌های مفهومی آیات و روایات با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری" نوشته خانم‌ها میناسادات حسینی، پروین اختریان، فاطمه ترابی و زهرا زراعتی، مقاله "نقش سلامت معنوی مادر بر تربیت دینی فرزندان از منظر آموزه‌های دینی" نوشته خانم‌ها ریحانه حیدری، پریسا محبی فر، کبری کمالی و نفیسه عبداللهی و مقاله "الگوی تربیتی سوره‌ی یوسف با محوریت المیزان" نوشته خانم‌ها مرضیه رنجبر و عاطفه پولاد شایسته تقدیر کشوری شدند.

بهاری افزود: در بخش پیمایشی، مقاله "نقش فضای مجازی در کاهش یا افزایش نزاع‌ها و آشوب‌های اجتماعی" از مدرسه علمیه نرجس خاتون علیها السلام دولت‌آباد، اثر خانم‌ها زهرا نریمانی، زینب بهادرانی، نرجس مظفری، سمیه مهدوی و آسیه نجیمی فر و مقاله "وضعیت‌سنجی ازدواج و خانواده‌داری بانوان کارمند در حوزه‌های علمیه شهر اصفهان" از مدرسه علمیه تخصصی فاطمة الزهراء علیها السلام اصفهان، اثر خانم‌ها فاطمه امینی، وجیهه شکرانی پور، میناسادات حسینی و زهرا باغبانان موفق به کسب رتبه برگزیده کشوری شد.

وی ادامه داد: طلاب و اساتید مدارس علمیه و تخصصی استان اصفهان در نهمین دوره مسابقه گروهی رشد، مقالات باارزش و قابل‌توجهی را در دو قالب کتابخانه‌ای و میدانی جهت بررسی و تصویب به شورای پژوهشی استان ارسال نمودند. آمار کمّی و سطح کیفی آثار، نشان از دغدغه و انگیزه قوی طلاب و اساتید برای شناسایی و بررسی آسیب‌ها و ارائه راهکارهای جهت حل مسائل روز جامعه داشت.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان بیان کرد: در این رقابت علمی، پژوهشگران در بخش پژوهش‌های پیمایشی یا میدانی بیشتر به تحقیق و ارائه خروجی در خصوص موضوعات کاربردی در سطح شهر و استان پرداخته‌اند که شامل موضوعات تخصصی ویژه‌ای مانند "خانواده و فضای مجازی"، "ازدواج، خانواده و جوانی جمعیت" و "چالش‌های فقهی نوظهور در حوزه خانواده و بانوان" بوده است.

وی گفت: در این دوره، ۱۱۵ موضوع پژوهشی توسط دبیران گروه‌های رشد در سامانه فراخوان‌های پژوهشی استان ثبت گردید. در نهایت در سطح استان، ۸۱ اثر به مرحله ارزیابی اجمالی، ۴۳ اثر به مرحله ارزیابی تفصیلی، و ۲۶ اثر به مرحله ارزیابی تفصیلی مجدد راه یافتند. پس از انجام مراحل ارزیابی در مرحله کشوری، هیئت داوران ۲۶ اثر را به عنوان منتخبین این دوره معرفی نمود که ۵ اثر گروهی از استان اصفهان جزء برگزیدگان کشوری شدند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان اظهار کرد: در مرحله استانی نیز از ۲۰ اثر با اهدای جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد.

بهاری گفت: نهمین دوره مسابقه رشد ویژه پژوهش‌های گروهی طلاب و اساتید با اولویت تحقیقات پیمایشی بود که در دو بخش عمومی و ویژه برگزار گردید و طلاب علاقه‌مند به فعالیت‌های پژوهشی تا پایان مهرماه ۱۴۰۲ فرصت داشتند پس از تشکیل گروه و انتخاب موضوع، نسبت به ثبت نام اولیه و بارگذاری اثر در سامانه فراخوان‌های پژوهشی اقدام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha