دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
تصاویر| مراسم افتتاحیه نخستین مدرسه رسمی زبان و مهارت های بین المللی حوزه علمیه فارس

حوزه/ معاونت امور بین الملل حوزه علمیه فارس از افتتاح نخستین مدرسه رسمی زبان و مهارت های بین الملل حوزه علمیه فارس خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین علی حسین کراری در گفت و گو با خبرنگار حوزه در شیراز، با اشاره به راه اندازی نخستین مدرسه زبان و مهارت های بین الملل در حوزه علمیه فارس اظهار کرد: با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و مدیر حوزه علمیه استان و همچنین قائم مقام معاونت امور بین الملل حوزه های علمیه جناب شیعی و طلاب و اساتید، اولین مدرسه ای که بحث زبان آموزی به صورت رسمی همراه با آئین نامه‌های مصوب ستادی در حوزه علمیه استان فارس افتتاح شد.

وی در ادامه اضافه کرد: این مدرسه طبق طرح مصوب فی مابین معاونت آموزش ستاد و معاونت امور ارتباطات و بین الملل ستاد اجرائی شده و طلاب پایه بعد از گذراندن موفق دروس سال تحصیلی اول و از تابستان سال اول، کلاس های زبان آموزی مکالمه عربی برگزار می شود.

معاونت امور بین الملل حوزه علمیه فارس تصریح کرد: در سال های بعد نیز طلاب از پایه دوم به بعد در خلال سال تحصیلی به صورت روزانه درس های زبان آموزی را دریافت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علی حسین کراری افزود: در سنوات بعد زبان دیگری علاوه بر زبان عربی به اقتضاء، نیاز و علاقه طلاب، زبان های دیگری همچون اسپانیولی، انگلیسی، روسی، چینی و... به این عزیزان ارائه می گردد.

وی تصریح کرد: لازم به ذکر است که همه این برنامه ها در کنار سایر برنامه های جاری سایر مدارس علمیه ارائه می گردد و طلاب این مدرسه بجای برخی دروس اقتضائی و جنبی، دروس زبان آموزی را به صورت منظم فرا می‌گیرند و مهارت های بین الملل را نیز در مدت فراگیری دروس سطح یک جمعا به مدت ۱۶۰۰ ساعت فرا می‌گیرند تا اینکه ان شاالله بعد از فراغت از تحصیل بتوانند در عرصه های متعدد بین الملل بتوانند مثمر ثمر باشند و در ترویج مکتب ناب شیعه این عشری ایفای نقش گسترده تری داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha