یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
تبریز

حوزه / حجت‌الاسلام ناصر گفت: گسترش عدالت و دوری از تبعیض رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام سجاد ناصر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان، ظهر یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: احیای امر به معروف و نهی از منکر به خاطر این است که ارزش‌ها، ضدارزش نشوند و ضد ارزش‌ها جای ارزش‌ها را نگیرد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) ظرفیت انسانیت را به انسان نشان داد، یادآور شد: امام حسین(ع) هدف از قیام خود را احیای امر به معروف و و احیای دین عنوان کردند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان، اساس و شالوده دستورات اسلام را فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: کشورها در طول تاریخ برای جاری شدن ارزش‌ها قائل به نظارت همگانی است.

وی با بیان اینکه شعار سال ۱۴۰۳، «نهضت حسینی گفتمان زینبی» است، عنوان کرد: خانواده پایدار، جوانی جمعیت، حقوق عامه و فسادستیزی، توانمندسازی اجتماعی، حمایت از شهروند مسئول و بهبودی سرمایه اجتماعی از جمله موضوعات مورد توجه در این ستاد است.

حجت‌الاسلام ناصر، دیدار با اصحاب رسانه، دیدار با علما و موثران شهر، هماهنگی با دستگاه‌ها و ارگان‌ها، تشویق همراهان این عرصه و دیدار با شهدایی که در کارهای فرهنگی فعال بودند را از برنامه‌های مهم هفته امر به معروف برشمرد.

وی ابراز کرد: همایش بانوان زینبی و تقدیر از بانوان و برگزاری مسابقات کتابخوانی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است و جلسه با مداحان نیز برگزار شده تا در شعرهای آئینی به امر به معروف و نهی از منکر توجه شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان، با اشاره به اینکه جلسه حضوری با مدیران ۹۵ دستگاه برگزار و مشکلات مطرح شده در رسانه‌ها و مطالبات مردم در آن ارائه شد، خاطرنشان کرد: مطالبه‌گری جزو رسالت‌های این ستاد است.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی برعهده این ستاد است، اظهار کرد: گسترش عدالت اجتماعی و خدماتی و دوری از تبعیض از رویکردهای مهم این ستاد به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام ناصر، بر لزوم حمایت از اصناف خاص تأکید کرد و گفت: اصناف در حفظ فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نقش مهمی دارند و بر این اساس برای تقویت چرخه عرضه لباس عفیفانه، کسانی که در تولید کالای عفیفانه فعال هستند از تخفیف‌ها و معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دو شرکت در زنجان با حدود ۶۰۰ نفر نیرو در تولید کالای عفیفانه ورود پیدا کردند، اظهار کرد: شهرداری نیز مغازه‌هایی را با ارائه تخفیفاتی برای این صنوف پیش‌بینی کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان در مورد اهمیت آموزش نیز تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر بدون آگاهی و اطلاعات، بی‌معنا و بی‌اساس است که در این عرصه زنجان به عنوان استان سوم در مشارکت آموزش پایه امر به معروف شناخته شد.

وی با تأکید بر اینکه امکانات نظام باید در اختیار اهداف نظام قرار گیرد، عنوان کرد: معروف و منکر هر دستگاه را احصا می‌کنیم و اولین منکر را مطالبه کردیم، همچنین ۶۵ گزارش مردمی داشتیم و مطالبه‌گری را به شدت دنبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام ناصر، با اشاره به اینکه ۶۰۰ واحد در گاوازانگ داریم که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها فاقد مجوز هستند، یادآور شد: نمی‌خواهیم جلوی فعالیت اقتصادی را بگیریم، بلکه باید قانونی و بهداشتی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات و ناهنجاری‌ها ناشی از سو نظارت است، ابراز کرد: آبروی افراد و دستگاه‌ها خط قرمز ما و مبنای کار قانون است، اما به معنای چشم‌پوشی از مطالبات نیست بلکه روش معروفانه است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مبنای حرکت ما اجرای قانون است، لذا با تغییر دولت تعارضی در فعالیت ستاد ایجاد نمی‌شود و رویکرد تعاملی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha