یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
حجت الاسلام عابدین رستمی

حجت‌الاسلام رستمی از ساخت مغازه برای صنوف پر سر و صدا و دارای آلایندگی محیطی در شهر قروه به قیمت چهل تا صد میلیون تومان گفت: با وجود چنین تسهیلاتی باز هم نقل مکان نمی‌کنند و مغازه‌ها را به دلال سپرده‌اند.

حجت‌الاسلام عابدین رستمی امام‌جمعه شهرستان قروه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از استان کردستان، با موضوع تعلل در انتقال صنوف مزاحم با اشاره به اینکه در سال‌های پیش تصمیم گرفته شده است تا تعمیر کاران خودرو مانند صافکار، مکانیک، آپارات و دیگر تعمیرکاران از خیابان‌های اصلی شهر قروه به منطقه‌ای ویژه منتقل شوند گفت: این افراد با کمترین آورده یعنی چهل تا صد میلیون تومان دارای زمین شدند و زیرساخت‌های لازم ایجاد شد و زمین‌های لازم برای ایشان تأمین شد.

امام جمعه قروه در بیان تشریح مشکل به وجود آمده به وسیله این کسبه اظهار داشت: این کسبه سه گذر را اشغال کرده‌اند؛ یکی خیابان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شمالی که به جاده همدان سنندج منتهی می‌شود؛ این خیابان از خیابان‌های مسکونی و پر تردد مردم است، مدرسه و مسجد در این خیابان وجود دارد؛ خیابان تختی و خیابان 32 متری که به بلوار امام علی(ع) منتهی می‌شود نیز دو خیابان دیگر مورد اشغال این کسبه است.

وی توضیح داد: این تعمیرکاران خودروها را در پیاده‌روها پارک می‌کنند؛ سر و صدای صافکار و جوشکار، ریختن روغن و بنزین و اعمالی از این دست باعث نارضایتی و اعتراض شدید مردم شده است.

حجت‌الاسلام رستمی افزود: در بعضی موارد خودروهایی تا یک ماه سد معبری انجام داده است؛ شهرداری به دلیل وضعیت بد این منطقه خدمات شهرداری را متوقف کرده است؛ مردم بویژه خانم‌ها به این مسأله معترض هستند؛ بچه‌ها جای دوچرخه سواری و بازی ندارند؛ با بستن پیاده‌رو مردم مجبور هستند که از خیابان تردد کنند که خطر مضاعفی را برای مردم به همراه دارد؛ البته خود همین شلوغی گذرها باعث افت قیمت ملک در این مناطق شده است.

امام جمعه قروه از قیمت کنونی دو میلیاردی این مغازه‌ها خبر داد و افزود: قرار بر این بود که پس از آماده شدن مغازه‌های جدید، همگی این صنوف به آنجا منتقل شوند؛ اما نزدیک چند ماه است که مغازه‌ها آماده شده است و این افراد به بهانه‌های مختلف جابجا نمی‌شوند؛ البته بیش از صد واحد از چهارصد واحد نقل مکان کرده‌اند.

وی درباره دلایل منتقل نشدن این افراد به واحدهای مذکور گفت: جاده دسترسی که شهرداری تعهد کرده است آن را تکمیل کند هنوز آسفالت نشده است که البته این هم در حال رفع شدن است؛ مسأله دوم این است که خود نیز تعمیرکار نیستند، به این فکر هستند که اگر چهارصد واحد به یک باره تخلیه شود رهن و اجاره این‌ها کم می‌شود و به این خاطر حتی با تجمعی که انجام دادند، تعمیرکاران را تحریک می‌کنند که این انتقال صورت نگیرد.

حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به تشکیل شورایی شامل اعضایی مانند دادستان، رؤسای ادارات صمت، اتاق اصناف، اماکن و شهرداری با نظارت فرمانداری ابراز داشت: در این جلسه تصمیم گرفته شده است که چند مغازه از این مغازه‌هایی که بی‌اعتنا به نقل مکان هستند را پلمپ کنند و با این کار دیگران خودشان این کار را انجام دهند که البته تعلل شد و هر روز مردم برای این انتقال مطالبه مکرر دارند.

امام جمعه قروه بر اعتراضات و طومار نویسی اهالی محل تأکید کرد و گفت: دولت تسهیلات خوبی به این کسبه داده است که چهل میلیون تومان آورده این‌ها الان حدود دو میلیارد تومان ارزش دارد، اما مغازه‌ها به دلال‌ها واگذار می‌شود و هدف مورد نظر محقق نشده است.

وی افزود: در نماز جمعه هم تعدادی از مردم با در دست داشتن نوشته‌هایی خواستار جابجا شدن این کسبه بودند؛ البته تعدادی از این افراد خود تعمیرکاران بودند که داوطلبانه نقل مکان کرده‌اند و افرادی که مانده‌اند یا مستأجرین جدید، مشتری‌های این‌ها را تصاحب کرده‌اند و این تعمیرکاران قانون‌مدار مشتری‌های گذشته خود را نیز از دست داده‌اند.

حجت‌الاسلام رستمی از وعده دادستان و فرماندار برای پیگیری و پلمپ تعدادی از مغازه‌های بسیار پر سر و صدا و مزاحم خبر داد و گفت: شاید کسانی ناراضی باشند اما نمی‌شود که منفعت اکثر را فدای نارضایتی عده‌ای کرد.

امام جمعه قروه با تأکید بر اینکه چهار شهر شهرستان قروه تعمیرگاه ندارند و تنها در قروه این چهارصد تعمیرکار وجود دارند اظهار داشت: مشکل اینجاست که مکان این تعمیرگاه‌ها برای مشتریانشان هیچ تفاوتی ندارد ولی با وجود تمام امکانات، حتی تأمین فاضلاب و دیگر خدمات، این انتقال را صورت نمی‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha