یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
هیئت خادم الرضا(ع)

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ماه محرم امسال، بیش از ۳ هزار مسجد و حسینیه در این استان میزبان برنامه های مربوط به عزاداری امام حسین(ع) هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام بهزاد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان ابراز داشت: در ماه محرم امسال تلاوت، تدبر و تفسیر ۱۰ فراز از آیات قرآن در هیئت‌های مذهبی استان مرکزی با محوریت گفتمانی مقاومت سیدالشهدا(ع) از سوی وعاظ بیان و شرح داده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه بار دیگر شور حسینی در بیش از ۳ هزار مسجد و حسینه در استان مرکزی برپا می‌شود، افزود: شعار آزادگان عالم در خیمه حسین اند با مشورت پیرغلامان، جوانان، ستایشگران و مسؤولان هیئات مذهبی به عنوان شعار محوری امسال انتخاب شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی همچنین با بیان این که حدود ۱۵۰۰ مبلغ و مبلغه در تبیین مکتب حسینی در ماه محرم نقش به ایفای نقش می پردازند، گفت: همچنین در این ایام عزیز، مواکب و ایستگاه‌های صلواتی با نقش آفرینی نوجوانان و جوانان استان در محلات و معابر مختلف به ساحت مقدس اباعبدالله عرض ارادت دارند و شور حسینی به پا می‌کنند.

وی اضافه کرد: احداث حسینیه کودک در هیئت‌های مذهبی برای انتقال مفاهیم عاشورایی در کنار تکیه‌ها برای کودکان از جمله تلاش‌های خادمان حسینی است و برای ابراز محبت به خاندان اهل بیت (ع)؛ و شکوه شعار حسینی، تجمع هیئات مذهبی در تاسوعا و عاشورا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اجتماع دختران نو نهال با عنوان اجتماع سه ساله‌های حسینی در سوم محرم و آئین شیرخوارگان حسینی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده ماه محرم در استان مرکزی است.

حجت الاسلام محمدی همچنین بیان داشت: بار دیگر با شکوه و جلال بیشتری، بانوان استان ابراز محبت و ارادت خود را به خاندان اهل بیت (ع) در منازل خود با عنوان" هرخانه یک حرم" به منصه ظهور خواهند رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha