سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ |۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 9, 2024
طرح دانش آموزشی

حوزه/ مدیر سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با اشاره به برنامه‌های مسجد محوری در مدیریت اوقات فراغت نوجوانان گفت: جوانان و نوجوانان سرمایه‌های نظام اسلامی هستند و حوزه علمیه برای بالندگی این نسل پویا و فعال از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

حجت‌الاسلام خانعلی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، پیرامون رفع دغدغه خانواده‌ها نسبت به مسائل تربیتی فرزندان خود در فصل تابستان گفت: اوقات فراغت تابستان بهترین زمان برای انتقال مفاهیم عمیق دینی و انقلابی برای این نسل آینده‌ساز است و برنامه‌ریزی برای این گروه بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

وی اوقات فراغت را تضمین کننده سلامت و بهداشت روانی انسان دانست و افزود: مطالعات نشان می‌دهد که اوقات فراغت همواره بستری مناسب برای بروز خلاقیت‌ها و نوآوری‌هاست، کثرت و استمرار فعالیت‌های ذهنی و عملی در زندگی روزمره، بدون بهره‌گیری از فرصت‌های آزاد برای تعمق و بازنگری به عملکرد و برخورد با افراد و مقابله با پدیده‌های مختلف و پرداختن به چگونگی رفتار شخصی و اجتماعی خود و فرزندان، یکی از ثمرات مهم اوقات فراغت می‌باشد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی هدفمند شدن برنامه‌های دانش‌آموزی، تحرک، ورزش، کار و فعالیت، تقویت عاطفه و محبت و همچنین پرورش روح دین و دینداری را، از ظرفیت‌های مورد نظر در زندگی نوجوانان عنوان کرد.

وی گفت: برای تحقق این اهداف معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان(مدیریت سیاسی اجتماعی) با توجه به دغدغه بزرگان حوزوی برای تربیت نسل جوان فعال و آینده‌ساز در نظر دارد در این عرصه ورود جدی پیدا کند و از ظرفیت اساتید طرح امین با محوریت مساجد به‌خصوص مساجد حاشیه شهر برنامه‌ای را تحت عنوان مدیریت اوقات فراغت برنامه‌ریزی و اجرا نماید.

مدیر سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با مساجد حاشیه شهر، طرح اوقات فراغت را با محوریت مسجد که فرصت خودسازی و هویت‌سازی است، آغاز نموده و پس از اطلاع‌رسانی بیش از ۳۰۰ نفر از اساتید طرح امین در سطح استان برای این طرح اعلام آمادگی نموده و در حال حاضر بیش از ۵۰ برنامه مسجد محور کار خود را شروع کردند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه این طرح با پوشش خوبی در حال اجراست تا تابستانی هدفمند برای نوجوانان و خانواده‌های ایشان فراهم شود و دغدغه خانواده‌ها برای جلوگیری از رها شدگی فرزندان مرتفع گردد، گفت: حوزه علمیه همیشه در عرصه اجتماعی در کنار مردم بوده و این‌ را از افتخارات خود می‌داند، همان‌طور که رهبر معظم انقلاب حوزه‌ها را قاعده نظام اسلامی می‌دانند، حوزه‌ علمیه خراسان برای بالندگی نظام اسلامی که مهمترین سرمایه آن نوجوان و جوانان هستند از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

لازم به ذکر است: معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان(مدیریت سیاسی اجتماعی) در نظر دارد با هم‌افزایی و کمک همه فعالین عرصه‌های اجتماعی برای مرحله اول ۵۰ هزار دانش آموز و در مرحله دوم بیش از ۳۰۰ هزار نفر را در سه استان تحت پوشش برنامه‌های تربیت محور دوره‌های اوقات فراغت قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha