چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
کد خبر: 1169088
۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
روشن بین

حوزه/ سلسله نشست‌های تبیینی سبک زندگی اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام روشن بین، مدیر مرکز مشاوره اسلامی سماح استان سمنان در جمع اهالی محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) سرخه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، سلسله نشست‌های تبیینی سبک زندگی اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام روشن بین، مدیر مرکز مشاوره اسلامی سماح استان سمنان در جمع اهالی محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) سرخه برگزار شد.

حجت الاسلام روشن بین در این مراسم گفت: در راستای معرفی یک خانواده ایده آل و خانواده ای که همه افراد خانواده در آن حس خوب، مثبت و پویا داشته باشند و برای ایجاد یک خانواده ای بانشاط باید کارهایی انجام و از انجام برخی امور پرهیز کرد.

وی با اشاره به تاثیر سلام کردن و ابراز محبت اعضای خانواده به یکدیگر افزود: ترویج سلام کردن به سالم سازی روابط اعضای خانواده کمک می‌کند؛ سلام کردن فضای عاطفی بین افراد ایجاد و رابطه را قوی‌تر می‌کند. سلام و احوالپرسی کردن به حل و فصل مشکلات کمک و محبت بین افراد یک خانواده را بیشتر می‌کند.

مدیر مرکز مشاوره اسلامی سماح استان سمنان تصریح کرد: وقتی در خانواده سلام و احوال پرسی را ترویج کنیم، تاثیر مستقیمی روی اخلاق خانواده دارد پس نباید به راحتی از کنار این مسئله گذشت.

روشن بین خاطرنشان کرد: در یک خانواده ایده‌ال لازم است تا پدر، مادر، همسر، خواهر، برادر و فرزندان بدانند که دوستشان دارید. اگر ابراز محبت نباشد فاصله بین افراد خانواده به مرور زیاد خواهد شد. ابراز محبت باید به صورت مرسوم، منطقی و درست در خانواده‌ها وجود داشته باشد چرا که بیان و انتقال نکات مثبت یک شخص به خودش در دور کردن مسائل منفی تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه ابراز محبت در رده های سنی مختلف متفاوت است، اذعان داشت: کودکان بیشتر به ابراز محبت کلامی تمایل دارند، باید به آنها بگویید دوستشان دارید. نوجوان‌ها اغلب دوست دارند که خودشان بیشتر صحبت کنند و شما تاییدشان کنید، نصیحت دوست ندارند، دوره نوجوانی دوره هویت یابی، استقلال طلبی و دوره گریز از خانواده است. در جوانی بیشتر تمایل دارند که پدر و مادر و اعضای خانواده به مستقل شدنش کمک کنند (البته در حد مقدورات) و به آنها احترام گذاشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha