چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
تصاویر/ نشست طلاب، روحانیون و اقشار تأثیر گذار سلماس با مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی

حوزه/ سلسله نشست‌های «نقش تربیت اعتقادی در رشد انسان» در مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، در راستای برنامه‌های دهه اول محرم الحرام، سلسله نشست‌های علمی با عنوان "نقش تربیت اعتقادی در رشد انسان" در مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر آغاز شد.

در دومین شب از این نشست‌ها، حجت‌الاسلام دهقانی، استاد و مشاور، با حضور در جمع طلاب و اساتید این مدرسه، به تبیین نقش تربیت اعتقادی در رشد و تعالی انسان و "آسیب‌شناسی خانواده" پرداخت.

وی با بیان اینکه "شکل اصلی خانواده‌ها اقتصاد است و قطعاً یکی از آسیب‌هاست ولی آنچنان که مورد توجه قرار می‌گیرد مهم نیست"، به ارائه نتایج تحقیقی بر روی ۵۰۰ خانوار پرداخت، بر اساس این تحقیق، "عدم رشد فکری" به عنوان مهم‌ترین آسیب خانواده‌ها معرفی شده است. "مسائل و مشکلات مربوط به ارتباطات" و "مشکلات شخصیتی" در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

حجت‌الاسلام دهقانی در خصوص "مشکلات ارتباطات" در خانواده‌ها، به ارائه ۵۰ تکنیک برای گفتگوی موثر و صمیمی بین اعضای خانواده پرداخت.

وی تأکید کرد: در گفت و گو باید بر "تعریف و توجه" همراه با "جمله سوالی یا خبری" تمرکز کرد.

این استاد و مشاوره خانواده گفت: سوءظن، وابستگی، خساست، ولخرجی و عدم تدبیر، مشکلات عاطفی، و ضعف در معنویت و اخلاق از دیگر آسیب‌هایی هستند که به انسان ضربه می زند.

حجت‌الاسلام دهقانی در پایان سخنان خود، با تأکید بر نقش اساسی تربیت اعتقادی در رفع این آسیب‌ها، به ارائه راهکارهایی عملی در این زمینه پرداخت.

شایان ذکر است: این سلسله نشست‌ها در طول دهه اول محرم الحرام با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه ادامه خواهد یافت و علاقمندان می‌توانند جهت شرکت در این نشست‌ها به سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha