دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
جلیلی

حوزه/ سعید جلیلی در مراسم امتداد حماسه گفت: ما وظیفه خودمان می‌دانیم که به همه ارکان نظام از جمله دولت و رئیس جمهور منتخب کمک کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مراسم امتداد حماسه حضور و تشکر از فعالان ستاد آقای جلیلی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با سخنرانی سعید جلیلی در مسجد امام صادق (علیه‌السلام) میدان فلسطین برگزار شد.

آقای جلیلی: سلام علیکم، خدارو شکر می‌کنم که پس از روزها کار تبلیغی و تبیینی که شما عزیزان خالصانه انجام دادید پایان مرحله‌ای از کار امشب مصادف شده است با شب اول محرم و یاد اباعبدالله و یاران بزرگوارش علیهم السلام. در زیارت حضرت عباس علیه السلام یکی از فرازهایی که می‌خوانیم و حضرت را به آن یاد می‌کنیم این است که آن حضرت اگر حرکتی را انجام دادند این حرکت فقط مربوط به ماه محرم و عاشورای سال ۶۱ هجری نیست این یک حرکت مستمر است از بعثت اسلام شروع شد این تعبیر را داریم که از جنگ بدر شروع شد یک حرکتی شروع شد ادامه پیدا کرد نقطه اوجی داشت در کربلا در عاشورا آن حرکت چی بود ویژگی‌های برایش بیان می‌شود من الان در مقام بیان همه آنها نیستم زمانی که شروع شد مجاهده در راه خدا از جمله آن بود آنهایی که در بدر بودند کیا بودند که این فتح ادامه پیدا کرد در عاشورا آن جلوه پرعظمت را پیدا کرد.

المجاهدون فی سبیل الله یکی از آن تعابیر هم این است که المبالغون فی نصره الاولیاء کسانی که تمام سعی خودشان را به کار بردند در یاری اولیای خدا، ولی خدا، آن چیزی که شما عزیزان را امشب در این جا جمع کرده است بجز یادآوری خاطره شب اول محرم حرکت مشترکی بوده که از ما مضی به البدریون شروع شده در کربلا به یک اوج رسیده و امروز در آستانه ظهور در زمانی که همه مشتاق ظهور حضرت ولی عصر (عج) هستند ،شماها این افتخار را دارید همه ما به این افتخار می‌کنیم که امروز به یاری امام زمان (عج) به یاری نایب امام زمان (عج) عمل کنیم، قیام کنیم، حرکت کنیم، خدای ناکرده فردا اگر آنچه که ما بعضا در تاریخ می‌خوانیم ملامت می‌کنیم که کسانی وظیفه خودشان را انجام ندادند یا اگر آن وظیفه را انجام دادند در زمان خودش انجام ندادند یا اگر وظیفه را حتی در زمان خودش انجام دادند ناقص انجام دادند کامل انجام ندادند به هر حال اگر ما آنها را به هر حال بعضا ملامت می‌کنیم ما هر کدام ما به خاطر افتخاری که داریم و در این عصر این توفیق را پیدا کردیم که دین خدا احیا شده و ما این توفیق را امروز می‌خواهیم بازهم داشته باشیم که دین خدا را یاری کنیم.

دین خدا را کمک کنیم لذا این جمع را آن چیزی که جمع کرده این نیست که یک حرکت صرف سیاسی برای فلان فرد یا فلان شخص است ، نه حرکت خیلی فراتر از این است حرکت یک حرکت بزرگ است حرکتی است که کمک می‌کند به این که شما در این عرصه‌ای که می‌خواهید سربازی کنید برای دین خدا این بستر را برای شما فراهم می‌کند که این کار را انجام بدهید لذا این فراتر از یک نقطه یا یک موضوع یا جمع شدن برای یک فرد در یک عرصه محدود یا خاص است نه؛ یک حرکت بزرگ است.

جلیلی: قدر دوستی و همدلی ایجاد شده را بدانیم

اولین نکته‌ای که این جا در جمع شما عزیزان می‌خواهم بگویم با توجه به ملاقاتی که عصر امروز با نایب امام زمان (عج) رهبری معظم انقلاب داشتیم این اشارت به شماست و آن رضایت ایشان از این حرکتی که شما عزیزان در این ایام داشتید و در آن خبر هم بیان شد که آن چنین رویکرد تبیینی که در عرصه انتخابات صورت گرفت و همین طور این ایجاد زمینه برای شور و شوق مردمی در انتخابات اگر انجام شد خدمت ایشان هم گفتم این کار شماها بوده حالا ما هم، یک جمع زیادی از جوانان، از عزیزان از پیشکسوتان، از خانم‌های محترم، از آقایان گرامی، نوجوانان ما در هر جا که ما می‌رفتیم در خود این جا که شما عزیزان را بیشتر زحمت می‌دادیم در هر شهری که می‌رفتیم با وجود همه مشکلاتی که بود با همه اخلاص با همه مجاهدت با همه آن صداقت به یاری دین خدا برخاسته بودیم این دعایی که امام رضا علیه السلام به ما تعلیم فرمودند امام رضا علیه السلام به ما یاد دادند که شما این را در زمان غیبت امام زمان (عج) بخوانید که خدایا اللهم... قوامون بامره ما را در حزب امام زمان (عج) قرار بده این حزب امام زمان چگونه در آن قرار می‌گیرید وقتی که به امر ایشان قیام کنید در زمان غیبت این را فرمودند بخوانید زمان ظهور که جای خود دارد.

این حرکتی که شما عزیزان انجام دادیم من در حد خودم به عنوان یک برادر کوچک شما گواهی می‌دهم که این کار شما یک کار مجاهدانه، مخلصانه بود که آن کار برای فرد و یک کار سیاسی نبود همان چیزی که بارها گفتیم همه این حرکتی که انجام شده دوستان ما حرکتشان این جمله‌ای را که امام علیه السلام می‌فرمایند امام حسین علیه السلام هم آن را باز در همین عاشورا بیان می‌کنند که خدایا آنچه از جانب ما صورت می‌گیرد این از این جنس رقابت برای کسب قدرت نیست این از جنس حرکت برای به دست آوردن ثروت نیست بلکه برای چیست این است که آن معالم دین خدا آشکار بشود اصلاح در سرزمین‌های خدا صورت بگیرد مردم احساس آنهایی که ظلم به ایشان شده ستم شده و حدود خدا برپا بشود این حرکت بزرگی است لذا اگر این موضوع را همه ما به آن درک داریم که الحمدلله شما بهتر از من این را می‌دانید و درک عمیقی از آن دارید همین شما را پای کار آورده این یک حرکت بزرگ است یک حرکت مستمر است این حرکت تابعی از نوسانات سیاسی روز نیست یک حرکت جدی است این تعبیری که ما در قرآن داریم که اگر یک مرحله‌ تمام شد این نیست که بگویید تمام شد وقتی که یک کار تازه تمام شد یک مرحله‌ای تمام شد بلافاصله کار بعدی را شروع کن.

کار ما خیلی وقت است شروع شده و با قوت ادامه خواهیم داد

جلیلی: قدر دوستی و همدلی ایجاد شده را بدانیم

من سال ۹۲ خاطرم هست در چنین جلسه‌ای بعد از انتخابات این جمله را گفتم که کار ما تازه شروع شده خیلی‌ها گفتند حالا این هم جمله‌ای است نه واقعا با همین نگاه انتخابات ۹۲ تمام شد، اما کار ما تازه شروع شد که امروز می‌گویم کار ما خیلی وقت است که شروع شده و با قدرت ادامه خواهد داشت. این طور نیست که این کار بگوییم فلان شد در این نقطه حالا تمام شد دوباره برویم نه عرض کردیم، چون کار کار بزرگی است.

شما امروز دیدید رهبری معظم انقلاب در پیامی که برای انتخابات دادند به رئیس جمهور منتخب محترم بیان فرمودند یک افق بلند یک افق روشن را در نظر داشته باشید. ایشان هم این را بیان فرمودند. این تعبیر ایشان بود که در این قضیه شما به افق‌های بلند و روشن چشم بدوزید و این باز افتخار جمع شما بود مباحثی که بود که در فضایی که همه می‌خواستند القای ناامیدی کنند القای ضعف کنند القای این که بله حالا مشکلات است نمی‌دانم ضعف است آن گفتمانی که شما دنبال می‌کردید پرچمش را بلند می‌کردید چی بود همین فرمایش امروز مقام معظم رهبری بود شما افق‌های بلند را نگاه می‌کردید افق‌های روشن را نگاه می‌کردید این را ندا می‌دادید و توانستید نزدیک چهارده میلیون از مردم را در این فضا همراه کنید این کار بسیار ارزشمندی است که چهارده میلیون نفر با همین کارهای شما همین رویکرد تبیینی که شما عزیزان انجام دادید در عرصه انتخابات که رهبری بیان فرمودند و آن ایجاد زمینه برای شور و شوق انتخاباتی چهارده میلیون نفر بود .‌ بله افق بلندی وجود دارد یک جهان فرصت وجود دارد و باید این را شناخت؛ کار کرد ؛برنامه ریزی کرد؛ دنبال کرد یک حرکت جدی را شکل داد.

این هم آن کار بزرگ این کار بزرگ با یک دو تا حادثه یا نمی‌دانم موضوع متوقف نمی‌شود بلکه قدرت باید بگیرد بلکه باید شدت بگیرد این تاکید امروز بود که حتما این عزیزان با قدرت این حرکت را دنبال کنند با قدرت این موضوع را این شور این شوق که مبتنی بر یک شعور عمیق است این خدای ناکرده سست نشود. این خدای ناکرده سرد نشود. این یک کار بسیار ارزشمند و این که الحمدالله رضایت نایب امام زمان را همراه دارد این خیلی توفیق بزرگی است. این را باید با قدرت دنبال کرد.

نظام جمهوری اسلامی تابع افراد نیست

آن چیزی که ما امروز تاکید داشتیم زودتر این جلسه را امشب با هم داشته باشیم این است که این جا نمی‌گویم کار ما تازه شروع شده می‌گویم کاری که سالهاست شروع کردیم باید با قدرت ادامه پیدا کند. الحمدالله در این فضای دوستی و محبت و همدلی که به ویژه از یک ماه از یک هفته قبل از مرحله دوم انتخابات بیشتر شکل گرفت بیشتر تقویت شد این را باید قدر بدانیم و آن را حفظش کنیم دچار بحث‌های حاشیه‌ای نشویم این حرکت بزرگ را این هدف سترگ را جدی دنبال کنیم و امروز همان طور که همیشه بیان شده نظام جمهوری اسلامی تابع افراد نیست مهم این است که نظام جمهوری اسلامی اجزای آن ارکان آن با قدرت در این مسیر حرکت کنند این حرکت با قدرت با قوت چیست همین که امروز باز رهبری به آن اشاره فرمودند آن افق روشن و بلند آن هدف را داشته باشیم این هدف مرتب باید بالا گرفته شود باید مطالبه شود باید روشن بشود که اگر کشور، انقلاب، نظام، مردم این همه فرصت وجود دارد باید آن جهش شکل بگیرد این را باید دنبال کرد این اگر خدای ناکرده این شعار این نگاه که فقط شعار نیست یک حقیقت است این بخواهد کم رنگ بشود حتما آن افق بلند و روشن شکل نمی‌گیرد این را کی باید روشن کند کی باید این را سر دست بگیرد کی باید حالا راهنمایی کند به آن سمت که این حرکت شکل بگیرد کار بزرگ شما چه بود ما برای چه در روز ده بار در نمازهایمان حداقل این را می‌خوانیم خدایا ما را به راه راست هدایت کن. راه راست را برای چه می‌خواهیم برای این که تکلیفمان را بدانیم برای این است که از تحیر دربیاییم. برای این است که غیرالمغضوب نشیم والضالین نشیم خب این در عرصه اجتماعی چیست آن راه راست چیست همان افق بلند و روشن است که رهبری می‌فرمایند باید آن را بدانیم چیست؟ چه مسیری می‌خواهیم طی کنیم ؟آن راهی که امام، شهدا به ما سپرده اند هدفی داشته روشنایی داشته امروز یک فرصت کم نظیر تاریخی شکل گرفته که ما این فرصت‌ها این موقعیت‌ها که عمده اش خود شما هستید این را بتوانیم به بهترین شکل استفاده کنیم لذا عزیزان من، من این جلسه را برای این خواهش کردم که خدمت شما برسم خدمتتان عرض کنم در این کار لحظه‌ای وقفه نباید باشد این کار نباید لحظه‌ای در آن درنگ باشد درنگ جایز نیست با قدرت باید ادامه پیدا کند.

جلیلی: قدر دوستی و همدلی ایجاد شده را بدانیم

این هدف روشن و مشخص که امروز همه بر آن تاکید دارند و کسی آن را نمی‌تواند نفی کند. این را ما با قدرت مطرح کنیم دنبال کنیم راه هایش را پیدا کنیم همان بحث که همیشه گفتیم سایه به سایه باید تحولات را دنبال کنیم. من یکی دو ساعت پیش هم با جناب آقای پزشکیان رئیس جمهور منتخب مردم جلسه داشتم آن جا گفتم. گفتم ما وظیفه خودمان می‌دانیم که در مسیر انقلاب، مسیر کشور و قوای سه گانه به همه و از جمله دولت و از جمله رئیس جمهور محترم منتخب در این مسیر کمک کنیم. این وظیفه ماست در پیامم هم عرض کردم در جلسه حضوری هم عرض کردم این چیست لازمه اش، این است که اگر خب این کارها دارد انجام می‌شود آنها هم انجام می‌دهند می‌گویند این کاری که شما می‌گویید ما انجام می‌دهیم دستشان درد نکنه با قوت ما هم پشتیبانی می‌کنیم اگر جایی یک کار ناقص ادامه پیدا کند این توجه نشود ما وظیفه خودمان می‌دانیم که متذکر شویم و خدای ناکرده اگر یک جایی ببینیم کار دارد خطا شکل می‌گیرد در حد خودمان بضاعت خودمان با قدرت سعی می‌کنیم کمک کنیم به این که آن خطا تصحیح شود. این نیست که بگوییم حالا خطایی بود بگذار انجام شود بعد بگوییم ما که نبودیم رقیب ما است نه، چون هر یک کار خطا هر یک کار ناقص این می‌تواند خدای ناکرده به تمام کشور بیش از ۸۰ میلیون نفر لطمه بزند. این نگاه عافیت طلبانه یا این که به ما ربطی ندارد ما که مسئولش نیستیم ؛نه ما مسئولیم باید کمک کنیم باید کمک کنیم آن خطا شکل نگیرد تصحیح شود آن نقص رفع شود لذا عرضم این است که عزیزان من کار ما هیچ در آن این را بارها عرض کردم.

دولت سایه بر مبنای گفتمان دینی است

در ایام انتخابات هم عرض کردم این چیزی که می‌گوییم باید سایه به سایه دنبال کنیم عرض کردم این دولت سایه یک گفتمان دینی است یک گفتمان کاملا بر مبنای احکام دین است امر به معروف است نهی از منکر است شما در یک موضوع کوچک موظفی امر به معروف بدهی مربوط به یک فرد باشد بعد چیزی مربوط به تمام جامعه شود مربوط به سرنوشت کشور شود این را مگر می‌شود نسبت به آن غفلت داشت مگر می‌شود نسبت به آن کوتاهی داشت حتما باید آن وظیفه خودمان را انجام بدهیم در ایام انتخابات گفتم چه در دولت رقیب ما که بود این وظیفه را برای خودمان قائل بودیم در دولت رفیق ما هم همین وظیفه را قائل بودیم اگر گفتم دولت خود من هم باشد حتما باید از همه مردم می‌خواهم که این کار را انجام بدهند و مراقبت کنند که خدای ناکرده حتی دولت خود ما دچار خطا نشود کار دچار نقص نشود دچار غفلت نشود کار را با قدرت متذکر شوند که کشور جلو برود اگر ما صحبت می‌کنیم جهش امروز برای کشور ما یک ضرورت است این ضرورت واقعی است شعار نیست حتما باید این با قدرت شکل بگیرد لذا این مطالبه باید بشود و دنبال بشود و کار بشود آن وقت این یک کار بزرگ است.

من امروز برخی از این کارهای شما را تعریف می‌کردم واقعا موجب تحسین بود عرض کردم خدمت رهبری معظم انقلاب شما در این چند روز انتخابات این یک ماه دو ماه کارهای بسیار ارزشمندی انجام دادید خب البته، چون بخشی اش مربوط به شخص من می‌شد باعث شرمندگی من بود . چون کار کار بزرگی بود این که چند استاد دانشگاه شریف این قدر احساس وظیفه کنند گوشی را بردارند بیکار ننشینند شروع کنند با افراد یکی یکی تماس گرفتن وقت گذاشتن بیست دقیقه سی دقیقه چهل دقیقه صحبت کردن آنها را نسبت به یک موضوع حقیقی توجیه کردن اینها از کارهای کم نظیر است. خدا را شکر می‌کنیم خب این کار کار بسیار ارزشمندی است.

توانستیم ۱۴ میلیون نفر را در انتخابات با خود همراه کنیم

در این ایام ده‌ها کار مثل این می‌توانیم انجام بدهیم در جهت همان چیزی که ایشان در همان بیانشان فرمودند در خبری که دفتر منتشر کرد که این رویکرد تبیینی عرصه‌های مختلف باید شکل بگیرد خب این که شما در این فضای پر از هیاهو به گونه‌ای این قدر منطقی این قدر صحیح یک رویکرد تبیینی را دنبال کنید سعی کنید دچار خطا نشید بی تقوایی نشید اخلاق را حفظ کنید اینها کارهای شما بود در این عرصه بزرگ این کاری که انجام دادید و بعد بتوانید نزدیک ۱۴ میلیون نفر را همراه کنید این کار بسیار ارزشمندی است حالا این حرکت باید ادامه پیدا کند چکار کنیم در این جهت بعضی دوستانی در دولت قرار گرفتند کارهای خوبشان را با قوت پشتیبانی کنیم و اگر جایی هم خدای ناکرده نقص دیدیم کمک کنیم آن نقص برطرف شود. اگر خدای ناکرده خطاست در حد خودمان کمک کنیم این کار باید با قوت ادامه پیدا کند این لازمه اش اتفاقا ادامه کار تبیینی است.

جلیلی: قدر دوستی و همدلی ایجاد شده را بدانیم

بسیاری از کارهایی که امروز شما دارید انجام می‌دهید این باید بیاید در عرصه عمل خودش را نشان بدهد اگر صحبت می‌کنیم این که امروز کشور یک جهان فرصت دارد یک بخشیش باید دولت انجام دهد یک بخشیش ظرفیت‌های خود شماست باید فعال بشود. اتفاقا اگر ما می‌خواهیم یک جهان فرصت را استفاده کنیم برای کشور لازمه اش این است که هر کسی نقش پرشکوهی داشته باشد این نقش پرشکوه چیست از همین شب اول محرم عهد می‌بندیم آن نقشی که یاران امام حسین علیه السلام ایفا کردند که در تاریخ ماند این نقش می‌تواند با قدرت ایفا بشود.

امروز در کشور ما یک ظرفیت بزرگ وجود دارد

این بستر باید فراهم شود البته حالا امثال بنده به عنوان پادوی این حرکت وظیفه داریم این بستر را بیشتر فراهم کنیم این ارتباطات را بیشتر فراهم کنیم این قوت کار را بیشتر فراهم کنیم بدانیم که امروز در کشور ما یک ظرفیت بزرگ وجود دارد عرض کردم باید از یک جهان فرصت یک ایران جهش ساخت، این یک بحث مهم است این پرچمش نباید روی زمین بیاد یک نفر دو نفر هم نیامدند پای این کار چهارده میلیون نفر آمدند پای این کار این را هم هیچ کسی انکار نمی‌کند که این کار کار خوبی است حالا شاید بگوید آقا این اولویت من نیست یا هنوز قبل این کارهای دیگه دارم ولی کسی که این را باور دارد باید با قدرت بیاید پای کار باید بیایند این کار را حالا که عملیاتیش کرد دنبالش کرد خیلی از این کارها در عرصه‌های دانشگاهی می‌شوند یا در عرصه‌های مردمی، در عرصه‌های تولیدی، در عرصه‌های به ویژه فرهنگی، علمی، هنری، این کارها باید شکل بگیرد.

من عرضم این است عزیزان باید با همان شور و احساسات پاک و مخلصانه‌ای که ایام انتخابات بود، اما مبتنی بر یک شعور عمیق و درک صحیح از واقعیت‌ها و آن افق بلند و روشنی بود که رهبری بر آن تاکید کردند ان شاء الله این حرکت را باید با قدرت دنبال کنیم، ان شاء الله همه با هم این پرچم را زمین نگذاریم، که ان شاء الله رضایت خداوند، امام زمان و نایب ایشان را داشته باشیم. این وظیفه‌ای است از ما خواسته شده این کار را باید دنبال کنیم ان شاء الله همه ما در این زمینه بتوانیم این کار را با قدرت دنبال کنیم جلساتی را حتما خواهیم گذاشت این کار را منظم تر، دقیق‌تر با استفاده از همین فرصت انتخابات فرصت حضور شما ان شاء الله با قدرت دنبال خواهیم کرد جزو ذخیره آخرت همه ما و شما باشد والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha