دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
کد خبر: 1168841
۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
پرچم فلسطین

حوزه/ ممکن است فلسطینیان اهل سنت باشند، ولی وقایع امروز فلسطین، آینه‌ی تمام نمای کربلاست. رزمندگان فلسطینی، سبک مبارزه‌ی امام حسین را آموخته‌اند که این چنین راست قامت ایستاده‌اند و با تمام سختی‌ها و مصائب، با وجود کشته شدن خانواده و زن و فرزندشان سست نمی‌شوند و عقب نمی‌کشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مصطفی محجوب با موضوع «شباهت مکتب محرم حسینی با غزه‌ی فلسطینی» نوشته است:

اساسا مقاومت یعنی چه و در چه حرکت‌هایی شکل می‌گیرد؟!

مقاومت، آن‌جایی بروز و ظهور می‌یابد، که در مقابل ظلم و ظالم قد علم می‌کنی، در حالی که می‌دانی توان نظامی‌ات را یارای مقابله با آن نیست و می‌دانی کشته خواهی شد اما با اعتقاد راسخ به نصرت الهی _ و نه تجهیزات مادی_ ثابت قدم به حرکت خود ادامه می‌دهی، آن هم حرکتی که ماهیتش حمله است ، نه فقط دفاع...

مقاومت شیوه انحصاری شیعه است و به‌ظاهر شنا کردن خلاف جهت آب، چرا که به طور معمول وقتی توان مقابله نیست، سکوت و پذیرش اتفاق می‌افتد و مقاومت خلاف این رفتار معمول است.

اما این رفتار از کجا نشات گرفته است؟!

باید گفت بی شک؛ هرمقاومتی در جهان شکل گرفته است، وام‌دار و شاگرد مکتب مقاومت امام حسین (علیه السلام) است.

°حضرت علی اصغر، حجت اکبر امام حسین (علیه السلام) در مقابله با ظلم است؛ بزرگترین نماد مظلومیت امام حسین (علیه السلام). مظلومیتی که نهایت پستی و ددمنشی ظالم را نشان داد و در طول تاریخ قیام جهانی علیه ظلم را رقم زد. مظلومیتی که از همان ابتدا در لشکر دشمن ولوله‌ای به راه انداخت و نزدیک بود سپاه را به هم بریزد، لذا دستور صادر شد که حرمله، چرا ساکت نشستی . . ..

° مقاومت امام حسین(علیه السلام) ثمراتی داشت

- ظلم برچیده شد

- مردم جهان بیدار شدند ( و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک . . . )

- جاهلان آگاه شدند

- ساکتان به حرف درآمدند

- نصرت الهی نازل شد ( تجلی نام منصوره )

- جلوی انحرافات گرفته شد

- سره از ناسره شناخته شد

و . . .

مقاومت مردم فلسطین هم دقیقا همین ثمرات را دارد که به عینه می‌بینیم. بعضا سربازان اسرائیلی خودکشی می‌کنند. کابینه جنگ منحل می‌شود. تظاهرات درون خاک اسرائیل به راه می‌افتد. مردم جهان بیدار می‌شوند و . . .

ممکن است فلسطینیان اهل سنت باشند، ولی وقایع امروز فلسطین، آینه‌ی تمام نمای کربلاست. رزمندگان فلسطینی، سبک مبارزه‌ی امام حسین را آموخته‌اند که این چنین راست قامت ایستاده‌اند و با تمام سختی‌ها و مصائب، با وجود کشته شدن خانواده و زن و فرزندشان سست نمی‌شوند و عقب نمی‌کشند چون می‌دانند نصرت الهی فراخواهد رسید و به چشم می‌بینند موج بیداری جهانی را که حرکت آن‌ها رقم زده است.

پس بی جا نیست اگر بگوییم، تبعیت از راه حسین علیه السلام و شاگردی مکتب مقاومت حسینی یعنی مکتب مقاومت مقتدرانه _ نه فقط دفاع منفعلانه_ نه تنها شیعه و سنی نمی‌شناسد که حتی مسلمان و غیر مسلمان هم فرقی نمی کند مهم درک معنای مقاومت و ایستادن در برابر ظلم به تبعیت از اوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha