دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
کد خبر: 1168911
۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
کاویانی

حوزه / مدیر رادیو محرم، توجه به پیرغلامان و نوگلان حسینی را از اقدامات این شبکه رادیویی برشمرد و تاکید کرد که تلاش می کنند در حد وسیع و با رعایت معیارها و قواعد رسانه ای، تمامی اقوام و شهرها با گویش ها، لهجه ها و زبان های مختلف در این رسانه حسینی سهم داشته باشند.

مسعود کاویانی مدیر رادیو محرم در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه رادیو محرم جزو پرشنونده ترین رادیوهای مناسبتی محسوب می شود، گفت: این شبکه رادیویی برای هشتمین سال متوالی روی آنتن می رود و شنوندگان برای آغاز به کار این رادیو لحظه شماری می کنند. بنابراین در طول ماه محرم همیشه همراه ما هستند. فعالیت این شبکه رادیویی از ۱۶ تیر ماه و همزمان با تعویض پرچم بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحج علی بن موسی الرضا (ع) از کنار مضجع شریف امام رضا(ع) شروع شد و تا پایان ماه محرم بر روی موج اف. ام ردیف ۹۵.۵ ادامه خواهد داشت. امکان شنیدن این رادیو از طریق تلفن همراه و برنامه کاربردی ایران صدا و همین طور از طریق گیرنده های تلویزیونی(رادیو نما) هم وجود دارد.
مدیر رادیو معارف درباره محتوای رادیو محرم افزود: رادیو محرم آوا محور است، یعنی عمده محتوای این رادیو مداحی، مرثیه خوانی، سینه زنی و روضه خوانی است. به عبارتی مهم ترین وظیفه رادیو محرم ترویج الگوی عزاداری صحیح بر اساس منابع متقن و دقیق است. الگوی صحیحی که بارها از سوی مقام معظم رهبری(مد له العالی) و مراجع معظم تقلید و سایر دلسوزان و دغدغه مندان مورد تاکید قرار گرفته است.
وی ادامه داد: این رادیو همچون سال‌های گذشته برای شنونده‌های سراسر کشور با رویکرد معرفت افزایی و با شعار "حسینه ای به وسعت دلها" روی آنتن می‌رود. به عبارتی این رادیو به صورت خاص حسینیه‌ای را به وسعت تمام ایران با بخش‌های مختلف و متنوع همراه با مداحی‌ها و سخنرانی‌های کوتاه به منظور تحقق شور و شعور حسینی، ایجاد می‌کند.
کاویانی با اشاره به این که در این رادیو ، حدود۷۰ تا ۸۰ درصد به پخش مداحی و مرثیه سرایی اختصاص یافته است، افزود: حدود۷۰ تا ۸۰ درصد از محتوای رادیو محرم به پخش مداحی، مرثیه سرایی و روضه خوانی اختصاص و زمان باقیمانده به برنامه های کوتاه و قطعات کوتاه سخنرانی اختصاص دارد. ایجاد زمان ثابتی برای پخش تلاوت قرآن مرتبط با قیام حسینی، پخش ثابت و منظم احکام مربوط به عزاداری، توجه به پیرغلامان و نوگلان حسینی از جمله اقدامات ما در رادیو محرم به شمار می آید. همچنین صرفا به پخش مداحی های خاص و معروف اکتفا نمی کنیم و تلاش داریم که از حیث عدالت رسانه ای در حد وسیع و با رعایت معیارها و قواعد رسانه ای تمامی اقوام و شهرها با گویش ها، لهجه ها و زبان های مختلف در این رسانه حسینی سهم داشته باشند.
انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha