سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ |۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 9, 2024
۵

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به فواید حضور در مراسم عزاداری محرم، تصریح کرد: شرکت در مراسمات عزاداری امام حسین (ع) باید هدفمند باشد و محبت ما نسبت به امام افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امشب در جمع عزاداران مسجد مهدی موعود (عج)، اظهار کرد: حضور در مراسمات عزاداری امام حسین (ع) دارای برکات ویژه‌ای است و می‌توان آن را یک‌ دالان ورود به عمق اسلام دانست.

وی افزود: دشمنان اسلام به واسطه اهمیت و فواید این مهم سعی داشتند در طول تاریخ مراسمات عزاداری امام حسین (ع) را تعطیل کنند و حتی تلاش‌های زیادی برای نابودی مقبره امام کردند که به لطف خداوند نا امید شدند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به فواید حضور در مراسم عزاداری محرم، تصریح کرد: شرکت در مراسمات عزاداری امام حسین (ع) باید هدفمند باشد و محبت ما نسبت به امام افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، تشریح کرد: نکته مهم دیگری که باید در مراسمات عزاداری مورد توجه قرار گیرد افزایش معرفت نسبت به امام و قیام ایشان است. این مهم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که هیات‌های سکولار در تلاش برای کم‌رنگ کردن این مهم هستند

وی با اشاره به دیگر کارکردهای حضور در مراسمات عزاداری، خاطر نشان کرد: حضور در جلسات عزاداری امام حسین (ع) باید باعث افزایش بصیرت انقلابی شود و بتواند انسان‌های بصیر و انقلابی تربیت کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته که در ایام محرم توجه به نیازمندان فراموش نشود، بیان کرد: در ایام محرم باید توجه ویژه‌ای به نیازمندان و فقرا شود و از پخت و توزیع اطعام در ماه محرم به عنوان یک فرصت برای کمک به نیازمندان استفاده شود.

وی، تعزیه‌خوانی در ایام محرم را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: اگر در روند برگزاری تعزیه اشکالاتی وجود دارد باید برطرف شود نه اینکه کنار گذاشته شود؛ چراکه تعزیه یک هنر است و به زیبایی و از طریق ظرافت‌های هنری، موضوعات‌ مرتبط با عاشورا را به مخاطبین منتقل می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن تاکید بر تقویت بعد ارائه خدمات اجتماعی عزاداران در ایام محرم، اظهار کرد: مردم در ماه محرم، پاکسازی مسجد و محله را در دستور کار قرار دهند تا فرهنگ و نظم و انظباط اسلامی نسبت به محیط پیرامونی و ارائه خدمات اجتماعی، به نسل جدید منتقل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha