چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ |۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 10, 2024
حرم مطهر رضوی

حوزه/ با همکاری حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی، دومین اعتکاف علمی طلاب و فضلای جوان حوزه‌های علمیه کشور با عنوان «دارالعلم» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، این اعتکاف در ۵ مدرسه علمی با موضوعات، قرآن و حدیث، فقه و اصول، علوم عقلی، منطق و روش شناسی و ادبیات و زبان فارسی مرداد ماه با اولویت طلاب برادر و خواهر سطح ۴، نخبگان و پژوهشگران مراکز و موسسات تخصصی، مدرسین دروس سطح یک و دو برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام ستاد برگزاری اعتکاف علمی دارالعلم، توجه به موضوعات و مسائل علمی مدارس، ارتقای سطح علمی مباحث، ضرورت ایجاد فضای علمی همگون جهت بهره‌مندی بیشتر، بهره‌گیری از حضور حضرت آیت‌الله‌العظمی سبحانی (دامت‌برکاته) و ۶۰ نفر از علما و اساتید برجسته جهان تشیع، در دستور کار این دوره از اعتکاف علمی قرار گرفته است.

این دوره از اعتکاف علمی، باهدف نقش‌آفرینی و پاسخگویی متولیان امر دین در شعاع علمی عالم آل محمد (ع) و تقویت احیای کانون‌های علمی و مرکزیت حرم مطهر رضوی برای رفت‌وآمدهای طلاب علوم دینی تدارک‌دیده‌شده است.

توجه به خلأهای علمی حوزه و مباحث کاربردی، گستره حضور طلاب و فضلای غیر مشهدی و بین‌المللی (نجف لبنان و...) گستره کمی و کیفی حضور خواهران طلبه، توجه ویژه به روش‌های تعاملی و گفت‌وگومحور، ایجاد ارتباط ساختاری با حوزه‌های علمیه سراسر کشور و مجامع علمی، گسترش کمی و کیفی تعداد شرکت‌کنندگان مدارس و نهادهای دخیل در اجرا و... در این دوره، به‌عنوان اولویت‌ها قرار گرفته است.

طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، اصفهان و توابع که علاقه‌مند به بهره‌مندی از گستره علمی و معنوی دارالعلم هستند می‌توانند تا ۱۸ مردادماه سال جاری به لینک https://portal.hozehkh.com/registers مراجعه نمایند و مراحل ثبت‌نام را انجام بدهند.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان در صورت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۳۲۰۰۸۲۱۸ ویژه برادران و شماره ۳۲۰۰۸۲۶۲ ویژه خواهران تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha