پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ |۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 11, 2024
شیرخوارگان

حوزه/ هم‌زمان با اولین جمعه ماه محرم، سوگواره شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد با اعلام این خبر گفت: این مراسم معنوی که یادآور مظلومیت حضرت علی‌اصغر (ع) است روز جمعه ۲۲ تیرماه ساعت ۸ صبح در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی، میزبان مادران و نوزادان شیرخوار آنها می‌شود.

در این مراسم مادران، نوزادان خود را درحالی‌که لباس سبزرنگ مخصوص این مراسم را به تن و پیشانی‌بند لبیک یا حسین (ع) بر پیشانی دارند را به حرم مطهر رضوی می‌آورند و با نوحه‌ها و مرثیه‌های جان‌سوز یاد شهدای مظلوم دشت کربلا به‌ویژه حضرت علی‌اصغر (ع) را، گرامی می‌دارند. وی در ادامه به برنامه‌های این مراسم اشاره و بیان کرد: این مراسم با جمع‌خوانی آیاتی از قرآن کریم توسط سید علی حافظی، سید محمدجواد حافظی و دانیال شیخی آغاز و در ادامه گروه سرود گلدسته‌های حرم به اجرای برنامه می‌پردازند.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد در پایان افزود: سخنرانی حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی پیرامون واقعه جان‌سوز کربلا و مظلومیت حضرت علی‌اصغر (ع)، مداحی سید محمود علوی، دکلمه خوانی مداح نوجوان، فاطمه خورشید سادات عطار طوسی و اجرای نمایش آئینی وداع حضرت رباب با فرزندش علی‌اصغر (ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha