چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ |۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 10, 2024
تصاویر/ همایش شیرخوارگان حسینی در دیّر

حوزه/ حجت الاسلام کاروند گفت: همایش شیرخوارگان حسینی امسال مصادف با پنجم محرم همزمان با سایر نقاط کشور در امامزادگان شاخص استان کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کردستان، حجت الاسلام محمد کاروند امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: توسط اداره اوقاف و امور خیریه کردستان در ماه محرم و صفر ویژه برنامه‌های بسیاری در سطح این استان برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان تصریح کرد: سیاه پوش کردن و همچنین نصب پرچم و نمادهای ماه محرم و صفر در اماکن عمومی به ویژه امامزادگان و بقاع متبرکه از جمله برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در دهه اول ماه محرم می‌باشد.

وی تشریح کرد: امسال برنامه‌های ویژه ماه محرم از هفدهم تیرماه که به عنوان اولین روز محرم شناخته می‌شود، آغاز شد و این برنامه‌ها تا ۲۸ تیر ماه جاری با حضور عزاداران حسینی برگزار می‌گردد.

حجت الاسلام کاروند عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ویژه در ماه محرم که هر ساله برگزار می‌شود، همایش شیرخوارگان حسینی می‌باشد که امسال این برنامه در روز جمعه ۲۲ تیرماه مصادف با پنجم محرم همزمان با سایر نقاط کشور در امامزادگان شاخص استان کردستان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان ادامه داد: همچنین مراسم شب شهادت امام سجاد(ع) نیز بیست و هفتم تیر ماه در بقاع متبرکه استان کردستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام کاروند، ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این اداره کل در ماه محرم برگزاری همایش رهروان زینبی همزمان با ۱۲ محرم می‌باشد که این برنامه با حضور بانوان این استان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: از جمله برنامه‌های مهم دیگر طرح بصیرت عاشورایی، برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و همچنین شام غریبان در سطح استان کردستان می‌باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به ضرورت تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ابراز کرد: باید به خوبی بتوانیم اهداف و فلسفه قیام عاشورا را برای نسل جوان تبیین کنیم تا این میراث معنوی از تهاجم دین خدا و دشمنان در امان بماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha