چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
دولت چهاردهم

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: دولت چهاردهم سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی را ادامه دهد و از کار سلیقه‌ای، جناحی و حزبی دوری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۲۱ تیر) در جلسه اعضای هیات نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی که به مناسبت فرا رسیدن ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات با سلامت و بر اساس قانون و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

وی با اشاره به انتخابات در ایران، گفت: پیشرفته‌ترین قانون برای هر کشوری متعلق به ایران اسلامی است و انتخابات در ایران زیر نظر متخصصان امین صورت گرفت و ریشه آن از جهت انتصاب به عقل و علم و هم انتصاب به دین کارشناسی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: انتخابات در ایران با همه جای دنیا متفاوت است که نتیجه زحمات همه عوامل است، اما از دیدگاه مکتبی امور در این مهم خلاصه نمی‌شود انسان موجودی دارای اراده است و از این رهگذار دارای اختیار بوده و همه امور را انتخاب می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: در عمر صد ساله هر آنی باید انتخاباتی داشته باشیم، انسان موجودی است که در شرایط مختلف موضوعات بی نهایت را دارد و به دلیل اختیار در انتخاب، برای هر آن، از بی نهایت باید یکی را انتخاب کند.

وی با اشاره به مسائل غزه و فلسطین، گفت: از این اقدامات جنگ و کودک کشی‌ها در تاریخ پر است و بایدن و نتانیاهو در غزه مسئولند، اما باید بدانیم ما چه می کنیم؟ ۵۷ کشور اسلامی مسئول نیستند؟ در مسئولیت انسانی ما باید پاسخگو باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی افزود: پیامبران هم به روزِ پاسخگویی هشدار دادند تمدن وقتی حاصل می‌شود که انسان‌ها بر اساس عقل انگیزه کار بد نداشته باشند نه اینکه چهارچوب قانون مانع آن کار بد شود. اگر قانون و ترس از محاکمه مانع کار بد ما شود آن‌وقت ما انسان نشده ایم. وقتی انسانیم که بر اساس عقل و دین از ما شر نزاید نه اینکه کسی دیگر شر ما را خنثی کند.

به گفته وی؛ قانون در کشور ما جاری است و نظام ما جای نگرانی ندارد، نهضت اسلامی با خون بچه‌های این مرز و بوم پیروز شد و استعمارگرها را بیرون کردیم و به آمریکا و به اسرائیل اعتنا نکردیم و تشکیل نظام دادیم تا به تمدن اسلامی برسیم و زمینه ساز فرج حضرت مهدی (عج) شویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: در دولت اسلامی آنچه که انجام می‌شود رای مردم و قابل قبول برای همه است، حکومت آقای باهنر و رجایی و کمتر از سه سال هم دولت آیت الله رئیسی در طراز جمهوری اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: سه سال از دولت رئیسی و ۲۸ روز در دولت شهید رجایی اقداماتی انجام شد اما در این دوران‌ها، دولت اسلامی که بتواند هدف اسلام را به سمت تمدن اسلامی برسانند ناموفق بودیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: امیدواریم دولت چهاردهم سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی را ادامه دهند و از کار سلیقه ای، جناحی و حزبی دوری کند؛ تا اگر در جامعه تخلفاتی است، افراد دست از خلاف بکشند، امیدواریم این خط و نشانی که شهید رئیسی برای دولت‌های آینده کشیده با همکاری دولت و دور از مسائل جناحی و نفوذی ادامه یابد تا منجر به نجات همه مظلومان جهان شود.

به گفته وی، اگر دولت‌ها درگیر منافع شخصی شوند همه ما در خون همه کسانی که ریخته شده است دخیل خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha