سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد، تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر را در همه اماکن دولتی و خصوصی خواستار شد و بر لزوم ترویج آن در فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد، امروز در گردهمایی فعالان امر به معروف و نهی از منکر یزد به مناسبت سالروز کشتار خونین مسجد گوهرشاد در۲۱ تیر، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه بزرگ الهی است که مورد اهمال قرار گرفته و وجوب آن از ضروریات دین مبین اسلام است.

وی تصریح کرد: اینکه فلسفه قیام امام حسین(ع) بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت، اهمیت و ضرورت این دو فریضه را نشان می‌دهد که خود و یارانش در این راه شهید شدند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید در زمینه احیای این دو فریضه اهتمام بیشتری نماید تا در وجوب این دو فریضه در جامعه علم و یقین حاصل شود و اگر همگان بر این موضوع قطعیت داشته باشند، جامعه اصلاح می‌شود.

آیت الله ناصری افزود: در حکومت نیز به همین صورت است که اگر بخواهد به این دو فریضه عمل کند آن حکومت عادلانه می‌شود و معروف‌ها را به جا آورده و منکرات را کنار می‌گذارد.

وی ادامه داد: آنچه آمران به معروف و ناهیان از منکر باید مورد توجه قرار دهند، نحوه برخورد و مواجهه با افراد مختلف است و دومین موضوع گسترش دو فریضه واجب همراه با مطالعه و کار بیشتر است و در گسترش آن برنامه ریزی شود.

امام جمعه یزد گفت: نباید به کسی که امر به معروف می‌کنیم، نگاه دشمنی داشته باشیم چرا که انسان‌ها خطا می‌کنند و راه برای توبه باز است و بنابراین تذکر باید با صداقت و رفاقت و برخوردی عالمانه و مستدل باشد.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه ما باید در زمینه فریضتین نسبت به همدیگر و جامعه احساس مسئولیت داشته باشیم، گفت: فرزندان ما از کودکی درس می‌خوانند اما تدین و تفکر زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرد و از هویت خدایی دور می‌شوند.

وی ادامه داد: خدادوستی و خداشناسی اولین اقدامی است که در امر به معروف باید انجام شود و تفکر و تدین باید در بین فرزندان ما رواج یابد.

امام جمعه یزد توصیه کرد: تلاش کنیم فریضتین به نحو مطلوب در جامعه شایع شود و باور انسان‌ها به این سمت سوق یابد که منکر و معروف کدام است و دستور خداست که از منکرات دوری کنیم.

آیت الله ناصری گفت: گسترش فریضتین راه‌های مختلفی دارد که می‌توان به تذکرهایی که می‌شود از جمله نصیحت، برخورد خوب و شایسته و عالمانه، دوستی و رفاقت اشاره کرد.

وی، تاکید کرد: باید از فضای مجازی به خوبی استفاده کنیم و در زمینه وجوب فریضتین روایات را خلاصه و با جذابیت در فضای مجازی منتشر کرد تا اثرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بر ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه تأکید کرد و گفت: آموزش هم باید برای خود داشته باشیم هم به دیگران منتقل کنیم و در مکان‌های مختلف مثل کارخانه‌ها، مدارس، ادارات و … با تشکیل شوراهایی اعضای آن آموزش بینند و به وسیله این شوراها اقدامات انجام شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سلام IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 0
    شوراها باید بدنبال کشف ارتشا حیف و میل اموال رانت و مناسبات پشت پرده و ...باشند