سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
محفل شعرخوانی «گوهرشاد»

حوزه/ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: الگوی سوم زن مسلمان، مستقل از الگوی شرق و غرب بوده و تقویت هویت زن مسلمان ایرانی الزامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، خدیجه معصومی، امروز در محفل شعرخوانی «گوهرشاد» با تسلیت ایام شهادت سفینه نجات عالم امام حسین(ع) و یارانشان و اشاره به اهمیت و جایگاه حجاب و عفاف در زندگی زن مسلمان ایرانی گفت: در اهمیت حجاب و جایگاه زن مسلمان ایرانی، مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، الگویی به نام «الگوی سوم زن مسلمان» ترسیم کرده‌اند که می‌تواند خط مشی و نقشه راه همه زنان و دختران ایرانی باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به ویژگی‌های زن از دیدگاه مقام معظم رهبری «مدظله العالی» اظهار داشت: زن نباید به یک جایگاه تصنعی و تشریفاتی محدود بشود، اگر جایگاه وی، متناسب با آرامش روحی، متانت و لطافت طبیعت الهی او باشد، می‌تواند هم خود و هم محیط پیرامون خود را به طرف معنویت، پیشرفت و علو مقامات علمی و عملی سوق دهد.

وی با بیان اینکه الگوی سوم زن مسلمان، مستقل از الگوی شرق و غرب است، افزود: زن در نگاه شرقی، عنصری در حاشیه و بی نقش و منفعل در تاریخ است و در الگوی غربی، به مثابه موجودی است که جنسیت او در انسانیش غلبه دارد و الگوی سوم زن مسلمان نه شرقی و نه غربی است، بلکه زنی محجبه، عفیف و شریف و در عین حال در متن و مرکز است و یک زن می‌تواند سنگر خانواده را پاکیزه نگاه دارد و در عرصه سیاسی و اجتماعی، سنگرسازی جدید و فتوحات بزرگ نیز داشته باشد.

معصومی ادامه داد: شیر زنان انقلاب اسلامی، این معنا و الگو از زن مسلمان را به درستی تعبیر و تفسیر کردند و امید است دختران و زنان سرزمین ما، الگوی سوم زن مسلمان را خط مشی خود قرار داده و آینده ایران اسلامی را رقم بزنند.

تقویت هویت زن مسلمان ایرانی الزامی است

فرهنگ حجاب و عفاف، برگرفته از کتب عاشورا است

رقیه موسویان، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نیز ضمن تسلیت ایام عزاداری ماه محرم گفت: فرهنگ حجاب و عفاف، برگرفته از کتب عاشورا است و حضرت زینب (س) نشر دهنده فرهنگ عاشورا بود و با حفظ و احیای فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از مهمترین درس‌های قیام عاشورا، باید از پیروان حضرت زینب (س) باشیم.

وی ضمن تأکید بر لزوم تقویت هویت زن مسلمان ایرانی گفت: زبان شعر، از مؤثرترین شیوه‌های انتقال مفاهیم و معانی است و از ظرفیت این زبان و تولید محتوای کافی و مؤثر باید در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و تقویت هویت زن مسلمان ایرانی باید استفاده کرد.

تقویت هویت زن مسلمان ایرانی الزامی است

مصطفی قلیزاده علیار، دبیر محفل ادبی هاتف ارومیه نیز در این مراسم گفت: شاعران و روزنامه‌نگاران و روشنفکران مسلمان و متعهد همگام با علمای دین، در طول تاریخ ننگ آور کشف حجاب، در پاسداری از فرهنگ عفاف و حجاب کوشیده‌اند و امروز هم شعرای ما در این محفل با شعر و بیان خود، این رسالت شرعی و ملی و هنری خود را به نمایش می‌گذارند.

تقویت هویت زن مسلمان ایرانی الزامی است

گفتنی است، در ادامه، اعضای محفل ادبی هاتف و حاضرین اشعار خود با محوریت حجاب و عفاف را قرائت کردند. سخنرانی معاون فرهنگی پایگاه مقاومت بسیج سپاه ارومیه، پخش کلیپ‌های مرتبط و مداحی از بخش‌های دیگر این محفل بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha