سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
بانوان عاشورایی

حوزه/ رییس شورای هیئات مذهبی مازندران تصریح کرد: ما باید اهمیت حجاب و عفاف را بر اساس آموزه های دستگاه امام حسین(ع) به درستی در جامعه تبیین کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، محمدعلی باقری طی سخنانی در جمع بانوان زینبی وعاشورایی استان مازندران با اشاره به اهمیت توجه به مقوله عفاف و حجاب بر اساس آموزه های اسلامی و شیعی ابراز داشت: بانوان عاشورایی باید الگو و معیار فرهنگ حجاب و عفاف فاطمی باشند و در مسیر تبیین ضرورت این مساله از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

وی افزود: چنانچه حجاب و عفاف در جامعه مهم نبود پرسش این است که پس چرا اهل بیت(ع) در قضایای عاشورا و پس از آن به شدت نگران حجابشان بودند و در سال ۶۱ هجری و حرکت کاروان حسینی در مدینه بارها شاهد توجه خاندان اهل بیت به عفاف و حجاب بودیم.

باقری همچنین خاطرنشان کرد: باید از حرمت شکنی و هنجار شکنی در مجلس و مراسم عزای امام حسین (ع) به ویژه در دسته روی‌ها بپرهیزیم و از توجه به ارزش‌های دینی غافل نشویم.

وی با ابراز تأسف از سخن عده ای که بیان می کنند که این‌قدر به حجاب بانوان در هیئات گیر ندهید، گفت: آن قدر که به موضوع حجاب در واقعه کربلا توجه شده، به معاد، امامت و حتی توحید نشده است و امام حسین (ع) دستور دادند خندقی دور خیمه‌ها کندند تا دشمن نتواند به خیمه بانوان اهل حرم حمله کند.

وی همچنین بیان داشت: هیئت‌ها، حافظ و مامن زنان، دختران و مادران محجبه هستند و بی حجابان وهنجارشکنان در عزای اباعبدالله جای ندارند و با رفتار و برخورد فاطمی، عاطفی و مادرانه می‌توانیم کسانی‌ که در مورد حجاب غفلت می‌کنند، به جمع خودمان با حفظ حجاب برگردانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha