سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
ا

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، گفت: عزاداری‌ که الهام بخشی نداشته باشد و انسان‌ساز، جامعه‌ساز و تمدن‌ساز نباشد نه اثر بخشی دارد و نه دشمن از آن واهمه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امشب در مراسم عزاداری عاشورایی کارکنان نیروی انتظامی که در مجتمع یاس برگزار شد، اظهار داشت: مجالس عزاداری امام حسین(ع) انسان ساز است و انسان‌های زیادی به واسطه توسل به امام توانسته‌اند خودشان را از نظر معرفتی حفظ کنند.

وی با اشاره به پیامدهای قیام امام حسین(ع) در طول تاریخ، عنوان کرد: نهضت‌های زیادی زیر سایه مکتب عاشورا شکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که انقلاب اسلامی ریشه در مجالس عاشورایی دارد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی محصول مکتب امام حسین(ع) است و وقوع و تداوم آن ریشه در قیام عاشورا دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به تراژدی وحشتناک غزه، ابراز کرد: رهبران حماس با الگو گرفتن از قیام عاشورا برای آزادی از زیر بار ظلم در حال تلاش هستند و مرگ را به زندگی با ذلت ترجیح می‌دهند.

وی با ذکر این نکته که امام حسین(ع) و مکتبشان را باید جهانی کنیم، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) الهام بخش آینده بشریت است، در این دنیای وانفسا که صدای مردم سراسر جهان از ظلم بلند شده، باید از امام حسین(ع) و قیام عاشورا درس بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه رابطه‌ تنگاتنگی میان قیام عاشورا و ظهور امام زمان(عج) وجود دارد، اظهار کرد: دشمنان به خوبی از رابطه میان انتظار و عاشورا آگاه هستند، مغز متفکر رژیم صهیونیست اعتقاد دارد شیعه دارای ۲ بال عاشورا و مهدویت است که برای شکست مسلمانان باید این ۲ بال قطع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تشریح کرد: دشمن در تلاش است که عاشورا از مفاهیم خود تهی کنند و سعی دارند شعور عاشورا را بگیرند و آن را به شور منحصر کنند.

وی با بیان اینکه دشمن از پیام‌ها و پیامدهای مکتب امام حسین(ع) هراس دارد، ابراز کرد: عزاداری‌ که الهام بخشی نداشته باشد و انسان‌ساز، جامعه‌ساز و تمدن‌ساز نباشد نه اثر بخشی دارد و نه دشمن از آن واهمه‌ای دارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با تأکید بر اینکه برخی جریانات در حال تلاش برای از بین بردن شعور حسینی هستند، اظهار کرد: هیئات مذهبی نباید شور یا شعور حسینی را به تنهایی پیش ببرند بلکه این ۲ بال تداوم قیام عاشورا هستند و برای اینکه پیامدهای این قیام حفظ شود، نباید اجازه دهیم هیئات سکولار شوند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha