سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
نماز ظهر عاشورا

سیدالشهدا (ع) در گرماگرم جهاد فی سبیل الله در ظهر عاشورا زیر رگبار تیرها و نیزه های اشقیاء تکبیره الاحرام گفت و با قلبی سرشار از معرفت نماز را اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز با اشاره به پیام های نماز ظهر عاشورا، گفت: یکی از مظاهر تعظیم شعائر اسلامی اقامه نماز ظهر عاشورا با شرکت عزادران امام حسین علیه السلام است. سیدالشهدا در گرماگرم جهاد فی سبیل الله در ظهر عاشورا زیر رگبار تیرها و نیزه های اشقیاء تکبیره الاحرام گفت و با قلبی سرشار از معرفت نماز را اقامه کرد و به امت اسلامی آموخت در سخت ترین شرایط اقامه نماز بر سایر امور مقدم است.

وی ادامه داد: با تفضل الهی و با الهام از هنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای همه ساله هنگام برخاستن ندای ملکوتی اذان در روز عاشورا میلیونها عزادار حسینی در صفوف منظم روی به سوی کعبه معظمه نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه می کنند و نشان می دهند مکتب اباعبدالله الحسین مکتب نماز و تقرب به خداوند حکیم است.

زرهانی تصریح کرد: از معتمدان و بانیان هیئت های عزاداری و عالمان وجوانان و مداحان و نوحه گیران و مرثیه خوانان عزیز استدعا می شود امسال نیز با عظمت تر از سنوات گذشته در ظهر عاشورا به اقامه نماز همت گمارند و جلوه های شکوهمند مکتب اهل بیت عصمت و طهارت را به جهانیان نشان دهند و خاطره نماز امام حسین علیه السلام در کربلا را جاودانه کنند. باز بودن مساجد و اماکن عمومی و مهیا کردن امکانات برای برگزاری نماز جماعت مورد تاکید و امتنان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha