سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
شب سوم روضه فاطمیه هیئت رزمندگان استان اصفهان

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری گفت: برخی به امام حسین(ع) می‌گفتند با یزید کنار بیایید و همین تفکر امروز نیز می‌گوید با آمریکا کنار بیاییم، در حالی که آمریکا و اسراییل امروز، همان یزید دیروز هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ماندگاری در مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان که در جوار آستان مقدس حضرت زینب(س) اخت الرضا برگزار شد، در ادامه مبحث چیستی و چرایی عزاداری به موضوع چگونگی عزاداری پرداخت و اظهار داشت: پس از پاسخ به چیستی و چرایی عزاداری باید ببینیم بهترین عزاداری چگونه است، که بهترین عزاداری آن است که انسان با طهارت به مجالس سیدالشهدا وارد شود.

وی افزود: هر مقدار فرد پاک‌تر باشد، استفاده‌اش از مجلس امام حسین(ع) نیز بیشتر است و طهارت نیز تنها در داشتن وضو و غسل نیست، بلکه طهارت دل مهم است و برای طهارت دل باید بسیار استغفار کرد، چرا که بنا به کلام قرآن کریم استغفار، انسان را پاک می‌کند.

این کارشناس مذهبی، ابراز کرد: باید باور کنیم که روضه امام حسین(ع)، حرم است و همه عالم حرم است، قرآن کریم نیز می‌فرماید " لَمۡ یَعۡلَم بِأَنَّ ٱللَّهَ یَرَیٰ، لذا باید بر پوشش، رفتار و بر نگاه خود مراقبت کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت داشتن تصمیم و اراده برای حفظ ارتباط با امام حسین(ع) و اهل بیت(ع)، تصریح کرد: باید در هر جایگاهی قرار داریم احساس کنیم با اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) رابطه داریم و در محضر آنها هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری، اضافه کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید: "شیعیان ما از زیادی گِل ما خلق شده‌اند"، لذا اگر رابطه این آب با چشمه قطع شود، آب تغییر می‌کند و از همین رو است افرادی که رابطه آنها با اهل بیت(ع) قطع شده زندگی خود و اطرافیان خود را از بین برده‌اند.

وی به موضوع عزت حسینی و عوامل عزت ساز اشاره کرد و گفت: عزت به معنای آقایی و کرامت است، یعنی انسان خود را در برابر دیگران کوچک نکند و موضوعی که مهم‌ترین شعار امام حسین(ع) نیز "هیهات مناالذله" بود.

این کارشناس دینی، تفکر مصالحه با یزید و یزیدیان را تفکر مخالف با عزت حسینی دانست و اظهار کرد: برخی به امام می‌گفتند با یزید کنار بیایید و همین تفکر امروز نیز می‌گوید با آمریکا کنار بیاییم، در حالی که آمریکا و اسراییل امروز، همان یزید دیروز هستند.

وی اضافه کرد: محمد رضا پهلوی گاوشیرده آمریکا بود، اما با ذلت از این کشور فرار کرد و با ذلت از دنیا رفت و حتی آن را به آمریکا راه ندادند، لذا افرادی که به دنبال عزت از صاحبان قدرت، ثروت و شهرت هستند هیچ یک عزت واقعی ندارند، در حالی که مکتب امام حسین(ع)، مکتب عزت است.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری، تأکید کرد: امکانات خدا بیشتر است، لذا می‌فرماید اگر دست خود را در برابر من آوردی، تو را ذلیل نمی‌کنم اما قراردادی با فرد می‌بندند و آن قرارداد، برکت بر اساس حرکت است.

وی مشکل عمده کشور را تنبلی دانست و ابراز کرد: کشور ما مشکل اشتغال ندارد، بلکه مشکل تنبلی دارد و این شرط خدا است و خداوند با تنبلی انسان موافق نیست.

وی با اشاره به آیه ۱۵ سوره مبارکه فاطر که درباره غنای بالذات خداوند و فقر انسان است، یادآور شد: امکانات خدا نامحدود است، اما امکانات مردم محدود بوده، بنابراین خدا می‌خواهد انسان را عزیز کند، اما قراردادی نیز دارد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha