پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ |۱۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 18, 2024
سفیر کشور ژاپن با حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب دیدار و گفت‌وگو کرد

حوزه/سفیر کشور ژاپن خواستار توسعه همکاری‌های علمی و فناوری میان دانشگاه‌های ایران و ژاپن شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، تسوکادا تاماکی، سفیر کشور ژاپن در ایران طی سفر به قم و بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت وگو با حجت‌الاسلام سیدابوالحسن نواب، مؤسس این دانشگاه بر اهتمام کشور ژاپن و سفارت این کشور بر توسعه روابط علمی و فناوری میان دانشگاه‌های ژاپن و دانشگاه‌های ایران تاکید کرد.

وی حضور خود را در دانشگاه ادیان و مذاهب را مغتنم شمرده و این حضور را در جهت پیشبرد روابط علمی و فناوری میان دانشگاه‌های دو کشور دانست.

سفیر کشور ژاپن در ایران به برنامه های سفارت ژاپن برای همکاری های مشترک با دانشگاه های ایران اشاره کرد و افزود: تلاش‌هایی برای ارتقاء سطح تعاملات و ارتباطات مشترک با دانشگاه‌ها صورت گرفته است.

وی به تحصیل دانشجویان و استادان ایرانی در دانشگاه‌ها و موسسات علمی کشور ژاپن اشاره کرد و گفت: برخی از دانشجویان ایران از بورس‌های تحصیلی در کشور ژاپن فارغ التحصیل شده‌اند و ما آماده همکاری در زمینه تبادل دانشجویان و اساتید را داریم و از روابط بین دانشگاهی حمایت ویژه خواهیم کرد.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب، مؤسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب در سخنانی ضمن معرفی دانشگاه اظهار کرد: روابط گسترده علمی میان دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاههای معتبر در اقصی نقاط جهان وجود دارد و تشابهات فرهنگی میان کشور ایران و کشورهای شرقی فرصت مناسبی برای گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی میان دانشگاه‌های این کشورهاست.

وی با اعلام آمادگی برای گسترش روابط علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های ژاپن تاکید کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب از توان و ظرفیت بالایی در رشته‌ها و حوزه‌های دانشی بین الادیانی برخوردار است، این دانشگاه آمادگی دارد در فعالیت‌های آکادمیک با دانشگاه‌های ژاپن و همچنین موضوعات مورد علاقه، مانند تبادل استاد و دانشجو همکاری مشترک داشته باشد؛ حضور سفیر ژاپن در این دانشگاه و تیم همراه ایشان می‌تواند این مسیر را برای این مهم هموار کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب افزود: بدون شک علاقمندی متقابل سفارت ژاپن و دانشگاه ادیان و مذاهب، کمک خوبی برای انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های مشترک بین دانشگاه‌های این دو کشور خواهد بود.

وی همچنین به تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه ادیان و مذاهب اشاره کرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha