جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ |۱۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 19, 2024
رز

حوزه / حجت الاسلام کتابچی گفت: پیشرفت کشور در گرو اتحاد و همدلی بین تمامی مسئولین و نخبگان کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قمصر که در مصلای این شهر برگزار شد، ضمن قدردانی از دست اندرکاران عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به‌ویژه زحمت کشان هیئت‌ها، اظهار داشت: از روحانیون، سخنرانان، ذاکرین اهل بیت(ع) که با اخلاص و بدون توقع زحمت می‌کشند و روسای هیئات نیز که از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کردند تا در این ایام عزاداری‌ها با این شور و حال برگزار شود، قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه قمصر، ضمن اشاره به انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: در کشور مقتدر و بزرگ و دوست داشتنی ما چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در سلامت و امنیت برقرار شد و برگ زرین دیگری در افتخارات ملت بزرگ ما ثبت شد، منتخب ملت پس از پیمودن فرآیندهای قانونی به نهاد ریاست جمهوری می‌رود تا برنامه‌ها و وعده‌هایش برای بهبود اوضاع کشور را به مرحله اجرا برساند.

حجت الاسلام کتابچی، به نکات حائز اهمیت در پیام‌های کتبی و شفاهی تبریک به رئیس جمهور منتخب اشاره کرد و گفت: امیدواریم در دولت جدید موانع موجود از سر راه کنار رود و ظرفیت‌های قابل‌ ملاحظه‌ای که در کشور وجود دارد، برای آسایش و افزایش رضایتمندی مردم بسیج شود.

امام جمعه قمصر، با اشاره به مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب در پیام خود به رئیس‌جمهور منتخب، ابراز کرد: ایشان فرمودند «اکنون ملت ایران رئیس‌جمهور خود را انتخاب کرده، اینجانب با تبریک به ملت، رئیس‌جمهور منتخب و همه‌ فعالان این صحنه‌ حساس، مخصوصا جوانان پرشور ستادهای انتخاباتی نامزدها، همگان را به همکاری و نیک‌اندیشی برای پیشرفت و عزت روزافزون کشور توصیه می‌کنم، رفتارهای رقابتی دوران انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و هر کس در حد توان خود برای آبادانی مادی و معنوی کشور تلاش کند».

حجت الاسلام کتابچی خاطرنشان کرد: اگر رئیس جمهور منتخب حقیقتا به شعارهای دوران انتخابات خودشان پایبند باشد، باید به توصیه‌های رهبری در انتخاب اعضای کابینه جدید توجه کند.

امام جمعه قمصر، پیشرفت کشور را در گرو اتحاد و همدلی بین تمامی مسئولین و نخبگان کشور دانست و اظهار کرد: ایجاد این وحدت فعلا در دست شخص رئیس جمهور منتخب ملت است که مقام معظم رهبری نیز قبل از برگزاری انتخابات نسبت به این مساله تذکر دادند که هر کدام از نامزدها موفق شدند، نباید از افراد زاویه دار با مبانی انقلاب استفاده کنند.

وی ابراز کرد: گرچه قوا تماما مستقل از یکدیگرند، اما این استقلال قطعا به این معنا نیست که هر کسی بدون توجه به سایر قوا هر طوری که دلش خواست عمل کند، چرا که واضح و روشن است قبل از استقلال هر کدام از این قوا عضوی از نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و لازم است برای رسیدن به تعالی با یکدیگر همکاری کنند.

حجت الاسلام کتابچی، با بیان اینکه «استقلال قوا» نافی همکاری و تعامل ارکان نظام با یکدیگر نیست بلکه به این معناست که هر یک از قوای سه‌گانه در صورتی در ایفای وظایف محوله موفق خواهند شد که از همکاری و همیاری سایر قوا بهره‌مند باشد، گفت : برخی از مسائل هر قوه، به خود آن قوه و تعامل ارکان آن قوه با یکدیگر ارتباط دارد ولی برخی از آنها نیازمند همکاری با سایر قواست.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه ایجاد فضای تعامل از سوی رئیس‌جمهور منتخب و سایر دستگاه‌های نقش‌آفرین، حائز مؤلفه‌هایی است که توجه به آن‌ها می‌تواند علاوه بر اجرای فرمان رهبری، کمک شایانی به افزایش کارآمدی نظام و اقتدار ملی که خودش منشأ برکات بسیاری برای مردم و نظام است، می‌کند، اظهار کرد: حفظ انقلاب، برافراشته نگاه‌ داشتن پرچم عزت و شرافت، تداوم راه پر افتخار بنیانگذار انقلاب اسلامی و مجاهدان این مسیر برای پیشگیری تسلط نظام سلطه بر امور کشور، پاسداری از ارزش‌های بنیادین انقلاب اسلامی و استکبارستیزی از جمله معیارهای شاخص نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید از سوی همه کارگزاران نظام از جمله دولت‌های منتخب مورد توجه قرار گیرد.

وی تنها راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی را نپذیرفتن حرف دولت‌های مستکبر دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد تعامل سازنده با غرب و آمریکا همیشه و در همه دولت‌ها در دستور کار بوده و هیچ دولتی نبوده که بگوید ما حاضر به ایجاد روابط با این کشورها نیستیم، اما این رابطه دو طرف دارد لذا باید طرف مقابل هم به استقلال کشور ما احترام بگذارد.

امام جمعه قمصر تأکید کرد: به تبعیت از مقام معظم رهبری به رئیس جمهور منتخب توصیه می‌کنم در دولت چهاردهم از کسانی استفاده کند که با اعتقاد به توان داخلی بتوانند مشکلات این مردم را حل کنند و با تلاش جهادی و استفاده از ظرفیت‌های بی‌شمار کشور و نخبگان وضعیت زندگی مردم را بهبود ببخشند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha