جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ |۱۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 19, 2024
امام جمعه گرمی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفری گفت: باید بعد از عاشورا عطر حسینی را ترویج دهیم تا اخلاق و رفتارمان حسینی شود.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، نماز جمعه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور اقشار مختلف مردم به امامت حجت الاسلام والمسلمین صفری در مسجد جامع گرمی اقامه شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفری به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب، از همکاری اعضای ستاد نماز جمعه تشکر کرد و با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان، شورای نگهبان را حافظ اسلامیت نظام دانست و اظهار داشت: جایگاه شورای نگهبان در حکومت اسلامی ایران یک جایگاه ممتاز است که نه تنها حافظ اسلامیت نظام است، بلکه حتی می‌تواند گفت مراقب نفوذ دشمن از طریق انتخابات به بدنه نظام نیز می‌باشد.

امام جمعه گرمی با اشاره به ایام سوگواری اباعبدالله (ع) ضمن تشکر از مردم و متولیان، یادآور شد: نهضت و ماتم امام حسین(ع) مختص دهه محرم نیست، بلکه دهه محرم دهه عبرت و کلاس درس است که باید برای طول سال از دهه محرم درس زندگی و عزت و آزادگی بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: باید بعد از عاشورا عطر حسینی را ترویج دهیم تا اخلاق و رفتارمان حسینی شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفری ابراز کرد: مجلس امام حسین(ع) شفاخانه است و آمدن فرد گناهکار به مجلس عزا نه تنها اشکال ندارد بلکه خوب است، چرا که ممکن است لطف امام حسین شاملش شود و این فرد گناهکار هدایت یابد، اما گناه کردن در مجلس امام حسین(ع) غیر منصفانه و حرام است.

امام جمعه گرمی گفت: امسال عده‌ای در مجالس امام حسین(ع) کشف حجاب و عده‌ای هم از آنها حمایت کردند، در واقع اینها عزادار امام حسین(ع) نبودند بلکه به فرزند رسول خدا اهانت کردند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اسلام آمریکایی ممکن است، امام حسین آمریکائی و عزادار آمریکائی نیز ممکن است، کسی که قرآن می‌خواند ولی بر خلاف قرآن عمل می‌کند او هنوز در دوران جاهلیت قبل از اسلام قرار دارد، کسانی که نهج البلاغه می‌خوانند ولی در عمل مثل معاویه عمل می‌کنند و در انتخاب مسئول به شیعه بودن امتیاز نمی‌دهند، آنها شیعه آمریکائی هستند که لباس علی(ع) را پوشید.

وی اظهار کرد: آن حسینی که به احکام اسلام بی‌تفاوت است و ذلت می‌پذیرد و شیفته غرب است، حسین آمریکائی است و هیچ ربطی به فرزند رسول خدا ندارد، کسی که در عزاداری امام حسین(ع) کشف حجاب می‌کند و کسی که از این کشف کنندگان حجاب حمایت می‌کنند نیز بر حسین آمریکائی عزاداری می‌کند و یزیدی است که لباس حسینی پوشیده است.

امام جمعه گرمی خاطرنشان کرد: انحراف مردم یک درد است ولی انحراف کسانی که در حکومت اسلامی مسئولیت دارند، درد آورتر است، به نام حسین به کام یزید، به نام علی به کام معاویه، آنهم در حکومت اسلامی قابل پذیرش نیست، این یک انحراف در حکومت اسلامی است که یا باید اسلامیت را از نام حکومت حذف کنیم یا باید کسانی که با اسلامیت مخالفند حذف شوند و الا حکومت اسلامی با این وضعیت به یک فریب بزرگ تبدیل خواهد شد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha