جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ |۱۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 19, 2024
حجت الاسلام مهدی حیدری امام جمعه موقت کنگان

حوزه/ امام جمعه موقت کنگان گفت: نفس های نحس رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی به شماره افتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام مهدی حیدری امام جمعه موقت کنگان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت 5 مرداد سالروز اقامه نماز جمعه در ایران اسلامی گفت: یکی از نعمت های انقلاب اسلامی اقامه نماز جمعه و حج فقیران است.

وی افزود: اختصاص سوره ای به نام جمعه و آیاتی به نماز جمعه موید اهمیت و جایگاه عظیم نماز سیاسی – عبادی جمعه در دین مبین اسلام است.

خطیب موقت جمعه کنگان با تقدیر از همه ائمه جمعه سابق و فعلی بیان کرد: یکی از ایرادات وارده به ما عدم قدرشناسی از نعمت ها است.

حجت الاسلام حیدری با تقدیر از زحمات خالصانه و مجاهدت های فراوان حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در طی کمتر از دو دهه گذشته، افزود: ساخت بزرگترین مصلای جنوب کشور، احداث حوزه های علمیه برادران و خواهران و دهها کار ارزشمند و تلاش صادقانه در حوزه های مختلف بخش کوچکی از زحمات بی شائبه این مرد با اخلاص در این خطه است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با تسلیت ایام حزن و ماتم آل الله و تشکر از همه عزاداران گفت: امام صادق علیه السلام می فرمایند جدم حسین علیه السلام به صورت سه طایفه نگاه می کند که آن سه گروه گریه کن، زائر و برپاکننده روضه است.

امام جمعه موقت کنگان با بیان عبارت " کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" ، افزود: کربلای امروز امت اسلامی غزه است.

حجت الاسلام حیدری با استفاده از تعابیر شهید مطهری (ره) در خصوص شناخت شمر زمان گفت: شمر زمان ما آمریکای جنایتکار و اسرائیل کودک کش اند.

وی بیان کرد: شخصیتی که در نقش جانشین امام در عصر کنونی است وجود نازنین ولی فقیه زمان است و امروز همه باید از فرامین معظم له تبعیت کنیم.

خطیب جمعه کنگان با محکوم نمودن جنایات ددمنشانه رژیم کودک کش و شمر زمان یعنی اسرائیل غاصب و بیان گوشه ای کوچک از هزاران هزار جنایت این رژیم، ضمن تشکر از جبهه مقاومت بویژه مبارزان انقلابی و مجاهدان در یمن گفت: نفس های نحس رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی به شماره افتاده و امیدواریم همانگونه که قتله دشت اشقیا در فاصله کوتاهی به درک واصل شدند، یزیدیان و شمرهای زمانه معاصر نیز بزودی و برای همیشه از صفحه تاریخ و روزگار محو خواهند شد.

حجت الاسلام حیدری در فراز دیگری از خطبه ها به فصل گرما و مصرف بالای برق اشاره و ضمن توصیه همگان به صرفه جویی، بیان کرد: مردم، مسئولان، دستگاهها و مراکز دولتی و غیر دولتی و مراکز دینی و فرهنگی و عمومی با رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی مانع قطع برق و خاموشی در گرمای طاقت فرسا شوند.

وی در پایان با تشکر از میز خدمت بهزیستی بر لزوم حمایت و کمک مومنانه به اقشار ضعیف جامعه از جمله مددجویان بهزیستی و مجموعه نگهداری معلولین (کلید بهشت) تاکید و خاطر نشان ساخت: کمک های مومنانه و حمایت های مادی و معنوی از این اقشار در پیش خداوند سبحان محفوظ خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha