جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ |۱۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 19, 2024
حجت الاسلام قاسم خانی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: دولت آقای رئیسی از طرف حضرت آقا، عنوان دولت الگو را گرفت و  بعضی از دولتها هم در گذشته، به عنوان دولت عبرت مطرح شدند. بر رئیس جمهور منتخب لازم است که شیوه ای را در تشکیل کابینه و اداره دولت پیش بگیرد که برای دولت های آینده مثل دولت شهید جمهور الگو باشد نه عبرت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به اولین نماز جمعه در اسلام اظهار داشت: اولین نماز جمعه در مدینه را به امر پیغمبر اکرم مصعب بن عمیر اقامه کردند و پیامبر (ص) نیز اولین نماز جمعه خود را بعد از هجرت به مدینه در مسجد قبا اقامه کردند و امیر المؤمنین(ع) بعد از 25 سال خانه نشینی اولین نماز جمعه را اقامه کرده و برای مردم خطبه خواند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب نماز جمعه را یک نهاد می دانند و نهاد سه ویژگی مهم مردمی، انقلابی و جهادی بودن را باید داشته باشد و چتر نماز جمعه همه‌ مؤمنین را برای هدایت مردم دربر می‌گیرد چتر جامع برای هدایت است.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود به ائمه جمعه فرمودند؛ شما که هر هفته در خطبه‌ی اول و دوم مردم را به تقوا توصیه می‌کنید، باید خودتان درطول هفته شنبه تا پنجشنبه با عمل خود به تقوا توصیه کنید و توصیه های دیگری معظم له به ائمه جمعه این بود که: رفتار پدرانه باشد، ‌نماز جمعه نهاد رحمانی است، سلوک مردمی و بدور از تشریفات باشد و به جوانان جهادی بها داده شود و امام جمعه به عنوان سخنگوی انقلاب به شبهات مطرح در جامعه باید جواب بدهد.

وی در ادامه به توصیفات دولت شهید رئیسی از سوی رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: دولت آقای رئیسی از طرف حضرت آقا، عنوان دولت الگو را گرفت و بعضی از دولتها هم در گذشته، به عنوان دولت عبرت مطرح شدند. فلذا بر رئیس جمهور منتخب لازم است که شیوه ای را در تشکیل کابینه و اداره دولت پیش بگیرد که برای دولت های آینده مثل دولت شهید جمهور الگو باشد نه عبرت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha