جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ |۱۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 19, 2024
امام جمعه رودان

حوزه / حجت الاسلام بارانی گفت: از برکات انقلاب اسلامی ما برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور است که علاوه بر بُعد عبادی آن که باید پر رنگ مطرح شود، دارای بُعد سیاسی هم هست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در نمازجمعه رودان با تسلیت ایام عزای حسینی و تشکر از برگزاری مراسمات باشکوه در سطح شهرستان، اظهار داشت: رودان تبدیل به یک حسینیه اعظم و بزرگ شده بود و از کوچه پس کوچه‌ها تا مساجد و حسینیه‌ها رنگ و بوی عزای سیدالشهدا(ع) قابل مشاهده بود.

وی افزود: تجمعات باشکوه هزاران نفری در هفتم محرم، تاسوعا، عاشورا، دسته‌های کوچک و بزرگ عزاداری، مواکب خانوادگی و دوستانه، به گونه‌ای که یک خانواده جمع شدند و برای سیدالشهدا(ع) موکب پذیرایی زدند یا جمعی از جوانان مومن هم عهد شدند که حقوق ماهیانه‌شان را برای هزینه‌های موکب پس‌انداز کنند و هر کس هر چیزی دارد مخلصانه برای حسین(ع) به بازار الهی آورده بود که این‌ها همه از جلوه‌های بسیار زیبایی از عشق و ارادت مردم به حضرت سیدالشهدا(ع) است.

وی ضمن تشکر و قدردانی از حافظان امنیت، هیأت‌های مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی، با اشاره به حضور چشمگیر نوجوانان و جوانان در مراسمات عزاداری با وجود گرمای شدید هوا، تصریح کرد: از شب اول محرم تا دیشب که سوم شهادت امام حسین(ع) بود در محلات مختلف هزاران جوان دلداده تجمع کرده و برای سید و سالار شهیدان عزاداری کردند، یقیناً این سندِ روشنِ روسیاهیِ کسانی است که بر طبل بی‌دینی جامعه می‌کوبیدند اما به‌حمدلله جامعه ایرانی دین‌دار و محب اهل بیت(ع) است و این باید دیده بشود.

امام‌جمعه رودان با گرامیداشت هفته نماز جمعه، بیان کرد: حضور مردم ما در سراسر کشور در نمازجمعه مایه‌ عزت جامعه‌ اسلامی است، زیرا نماز جمعه پایگاه دین خدا و پایگاه انقلاب است، لذا سعی کنید جای شما در این پایگاه دین و انقلاب خالی نماند.

وی ابراز کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی ما برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور است که علاوه بر بُعد عبادی آن که باید پر رنگ مطرح شود، دارای بُعد سیاسی هم هست و مصالح جامعه اسلامی و مصالح امت اسلامی در این اجتماعات بزرگ نماز جمعه باید مطرح شود.

حجت الاسلام بارانی، با گرامیداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان ضمن تشکر از تلاش‌ها و خدمات شورا در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، گفت: کلیدی‌ترین نهاد مسئول در حفظ و صیانت از اسلامیت نظام جمهوری اسلامی، شورای نگهبان است و دلیل این مدعا فرمایشات امامین انقلاب پیرامون جایگاه این نهاد مهم است، لذا می‌بینید که در هر مناسبتی جبهه‌گیری علیه شورای نگهبان و توطئه‌ها توسط دشمن آغاز می‌شود.

امام‌جمعه شهرستان رودان، با تأکید بر لزوم رفاقت به جای رقابت در فضای پساانتخاباتی، خاطرنشان کرد: ماهیت انتخابات رقابت است، اما نکته مهم در پسا انتخابات تبدیل رقابت به رفاقت و همدلی می‌باشد، لذا باید رفتارهای رقابتی دوران انتخابات را به هنجارهای رفاقتی پساانتخابات تبدیل کرد و این نکته مهم هم دلیل متقن و استدلال محکم دارد.

وی جمهوری اسلامی را متفاوت با سایر حکومت‌ها معرفی کرد و یادآور شد: در جمهوری اسلامی قرار است و باید قدرت، ابزار و عامل خدمت به مردم و رسیدن به آرمان‌ها باشد، این موضوع در جمهوری اسلامی عامل رسیدن به مناصب و موقعیت‌های منزلتی و اقتصادی و امثالهم نیست که اگر کسی یا جریانی چنین تفکری داشته باشد، قطعا روح انقلاب اسلامی را درک نکرده است.

امام جمعه رودان، در تبیین دلیل دوم اهمیت رفاقت و همدلی در کشور، عنوان کرد: ایران اسلامی دشمن دارد، البته دوستی و دشمنی در عالم روابط بین‌الملل چیز غریبی نیست، اما اگر منصفانه و واقع‌بینانه به صحنه بنگریم جمهوری اسلامی ایران دشمنان متعددی دارد که سال‌هاست جنگی همه جانبه و پیچیده علیه ملت ما تحمیل کرده‌اند و جز به براندازی جمهوری اسلامی راضی نیستند، لذا اینجاست که اهمیت رفاقت و همدلی روشن می‌شود.

حجت الاسلام بارانی تزریق امید به جامعه را از دیگر دلایل اهمیت انسجام ملی معرفی کرد و گفت: امید آفرینی و جهاد تبیین در برابر سیاه‌نمایی دشمن وظیفه مهم همه دلسوزان انقلاب است و نق زدن و گوشه‌نشینی دردی از انقلاب دوا نمی‌کند، البته به فضل الهی و با همت شما مردم این انسجام ملی تقویت و پوزه دشمن هم به خاک مالیده خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha