شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
نماز جمعه

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند گفت: به همه جریان‌های سیاسی توصیه می‌کنم در این شرایط تحریم و سخت اقتصادی، کشور نیازمند این است دست از بازی‌های سیاسی و جناحی برداریم و همه درصدد رفع مشکلات مردم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقرعبادی امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیرجند با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و قدردانی از حضور شکوهمند مردم اظهارداشت: به همه جریان‌های سیاسی توصیه می‌کنم در این شرایط تحریم و سخت اقتصادی، کشور نیازمند این است دست از بازی‌های سیاسی و جناحی برداریم و همه درصدد رفع مشکلات مردم باشیم و با هم در این زمینه همفکری و همکاری کنیم.

وی افزود: آنچه به جریان‌های سیاسی در طول تاریخ آسیب زده است، تندروها هستند که در این جریانات هستند و مشکلات را بیشتر کردند و ما را از اهداف و منافع کشور دور می‌کنند.

خطیب جمعه موقت بیرجند با ذکر این نکته که هر کسی در جریان‌های سیاسی عاقلانه‌تر صحبت کند بهتر است نه کسی که تندتر صحبت می‌کند، بیان کرد: باید کشور را بر اساس عقلانیت پیش ببریم نه احساسات‌ تند.

حجت‌السلام عبادی با بیان اینکه در انتصابات دولت بر اساس آموزه‌های قرآن باید کسی را منصوب کرد که قوی و متخصص و امین باشد تأکید کرد: در انتصابات دولت چهاردهم جوان‌گرایی بدون سابقه اجرایی مد نظر نیست و باید شایسته‌سالاری ملاک قرار گیرد

وی با اشاره به ۳۷ تا ۳۸ هزار شهید در غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی، بیان کرد: این جنایات امروز هیمنه پوشالی غرب و صهیونیست‌ها را در هم شکسته است و آثار آن در آینده بهتر روشن خواهد شد.

خطیب جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه بعد از گذشت ۹ ماه هنوز رژیم اسرائیل در مقابل حماس و جبهه مقاومت دستاوردی ندارد و هیچ غلطی نتوانستند در مقابل یمن بکنند، افزود: اسرائیل اگر دست از پا خطا کند و به لبنان حمله کند چنان شکستی بخورد که سابقه نداشته باشد و امیدواریم روزهای اضمحلال صهیونیست و غرب را سریع‌تر ببینیم.

وی با بیان اینکه مشکل بشر عدم توجه به نفس و عدم شناخت درست نسبت به نفس می‌باشد، گفت: کسی که نفس خود را بشناسد خدا را هم می‌شناسد و می‌داند که همه امور به خدا برمی‌گردد.

حجت‌السلام ‌عبادی با اشاره به اینکه با غیر خدا دل آرام نمی‌گیرد همان گونه که برخی همه چیز دارند اما گرفتار و مضطرب هستند، افزود: آنچه که دوای درد ما است در قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه می‌باشد و در آدم‌های بی‌دین، رضایت از زندگی وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه دوای درد جامعه بشریت در توحید است نه فالورهای فضای مجازی و سراب شرک به توحید، تصریح کرد: تمام عالم جمع شود که بخواهد کسی را ذلیل کند، نمی‌تواند چون اراده خدا این بود امام‌حسین(ع) و ابوالفضل(ع) را در عالم عزیز کند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: می‌خواهیم خدا با ما باشد یک شرط دارد و آن این است که اول بنده خوبی برای خدا باشیم و بعد از او کمک بخواهیم تا به تا به ما خیر دنیا و آخرت بدهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha