یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 21, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر سیاست گذاری‌های کارآمد در شورای فرهنگ عمومی و توجه بر عُرف جامعه برای شکوفایی فرهنگ عمومی، گفت: باید سنت‌ها و عرف جامعه مورد توجه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل نماینده‌ ولی فقیه در آذربایجان شرقی در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر سیاست گذاری‌های کارآمد در شورای فرهنگ عمومی و توجه بر عُرف جامعه برای شکوفایی فرهنگ عمومی، گفت: در فقه اسلامی عُرف یکی از مباحث بسیار مهم است و مراجع تقلید هم در بعضی از امور به عرف رجوع می‌کنند و فتوای شرعی صادر می‌کنند، از این رو باید سنت‌ها و عرف جامعه مورد توجه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران قرار گیرد.

امام جمعه تبریز گفت: ایران اسلامی به دلیل برخورداری از سبقه‌ی تمدنی غنی و ارزش های اصیل بسیار، اهمیت خاصی به مقوله فرهنگ و عرف قائل است و به همین دلیل هم فرهنگ عمومی بر اصول و معارف ایرانی - اسلامی تکیه دارد.

وی افزود: مردم، در جامعه‌ی اسلامی و ایرانی از جایگاه ارزشمندی برخوردار هستند و باید با بهره ‌گیری از منویات مقام معظم رهبری که با درایت ویژهای که دارند عرف مردم را ارزشمند می‌دانند، ما نیز همراه مردم و در کنار مردم باشیم.

نماینده‌ ولی فقیه در آذربایجان شرقی، جوانان را سرمایه‌های ارزشمند این مرز و بوم خواند و گفت: باید طوری برای فرهنگ عمومی برنامه‌ریزی شود تا جوانان بدانند که مسئولان نظام آنان را دوست دارند و جامعه برای تعالی و بالندگی نیازمند حضور این قشر تاثیرگذار است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه تاکید کرد: برای تحقق برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی نیازمند حضور اندیشمندان و اهالی علم و فرهنگ و همراهی حوزه و علما هستیم و امیدواریم با همدلی و همراهی شاهد تحولاتی در عرصه‌ِ فرهنگ عمومی استان باشیم.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تلاش و تکاپوی بیش از پیش کمیته‌های ذیل نظر شورای فرهنگ عمومی، گفت: کمیته‌های ششگانه شورا باید مسائل مختلف جامعه را در ابعادی گسترده مورد توجه قرار دهند و نتایج آن را برای تصمیم‌گیری متقنن و محکم در اختیار شورا قرار دهند.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند مردم به نظام جمهوری اسلامی تعلق خاطر دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطهری اصل تاکید کرد: بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری، مردم در تمام امور جامعه،‌ نقش اساسی و محوری دارند.

وی افزود: مقوله‌های اسلام و عدالت محوری و انسانیت محوری اسلام برای عمومی مردم حل شده و مورد قبول است و حضور پرشور در انتخابات اخیر نیز مؤید این امر است. اما مسئولین نیز باید برای همراهی و دلگرمی بیش از پیش مردم هم موانع را برطرف کنند و هم مشوق‌ها را افزایش دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه صداوسیما را یکی ارگان های مؤثر در فرهنگ عمومی دانست و با تقدیر از اهتمام برنامه سازان این نهاد به ارتقا سطح فرهنگ عمومی جامعه، گفت: صداوسیما علاوه توجه به شکل برنامه های تولیدی و جذابیت آن باید به محتوا محصولات خود نیز توجه ویژه ای داشته باشد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر توجه به ذائقه و سلیقه مخاطبان در تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی، ادامه داد: مسئولان صداوسیما نبود بودجه کافی را مانع اصلی تولید با کیفیت و مخاطب پسند می دانند.

وی افزود: در کنار بودجه کافی توجه به کارشناسان مجرب و متخصص در تولید برنامه های صداوسیما یک ضرورت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha