سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
1

حوزه / حجت الاسلام حاجتی گفت: رعایت حیا و پوشیدگی به تقویت امنیت روانی و فرهنگی جامعه می‌انجامد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام رضا حاجتی در دوره آموزشی طرح ملی طوبی در رشت، با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی باید به علت‌ها و زمینه‌ها توجه کرد، اظهار داشت: با پدیده بدحجابی در جامعه مواجه هستیم و باید جدا از برخورد با آن، علت‌های بدحجابی را شناسایی و حذف کنیم.

وی با تأکید بر لزوم تقویت فرهنگ سازی حجاب و عفاف در حوزه‌های مختلف مد، لباس و تبلیغات فرهنگی، گفت: چنانچه جلوی علت‌ها گرفته شود، معلولی ایجاد نمی‌شود و لذا باید در این حوزه ریشه‌ای و اصولی عمل کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان، با بیان اینکه حجاب باید فرهنگ سازی و تبلیغ شود تا اعتقاد به آن در جامعه ترویج یابد، خاطرنشان کرد: تذکر به رعایت حجاب به تنهایی منجر به اعتقاد به آن نمی‌شود و گاهاً واکنش‌هایی هم ایجاد می‌کند و باید زمینه‌های فرهنگ‌سازی آن را تقویت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه با رفتار مسالمت‌آمیز می‌توان نگرش صحیح به رعایت حجاب را در جامعه تقویت کرد، یادآور شد: باید در سطح جامعه با جریانات و افرادی که در زمینه بدحجابی و بی‌حجابی فعالیت می‌کنند، برخورد شود و در کنار آن در زمینه فرهنگ سازی هم اقدام کنیم.

حجت الاسلام حاجتی، با بیان اینکه مروجان حجاب باید مسلط به استدلال‌های عقلی، منطقی، اخلاقی، شرعی و قانونی در ترویج حجاب باشند، اظهار کرد: نهادینه سازی عفاف و حجاب نیازمند فعالیت‌های فرهنگی و ویژه است و باید با تدوین برنامه‌های مختلف، پیامدهای بی‌حجابی را در جامعه تشریح کنیم.

وی با بیان اینکه پوشیدگی و حیا از اصول اصلی و جدی در فرهنگ ما است، تصریح کرد: حیا لازمه حیات و زندگی سالم و امن است که منجر به امنیت روانی و آرامش فکری جامعه می‌شود و نباید از آن غافل شد.

وی با اشاره به اهمیت تقویت و رشد نگرش صحیح نسبت به رعایت حجاب با فرهنگ سازی و رفتار مسالمت آمیز، ابراز کرد: باید برای همه مردم تبیین شود که حجاب یک موضوع شخصی و خصوصی نیست، بلکه رعایت آن علاوه بر امنیت جامعه، تثبیت‌کننده بنیان‌های خانوادگی نیز می‌باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha