سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
ایلام

حوزه/ نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام تصریح کرد: رونق مساجد بی شک زمینه ساز کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار طی سخنانی در مراسم افتتاحیه مسجد جامع دره شهر استان ایلام با بیان این که خدای متعال برای کسانی که مسجد را ساخته و به آبادی آن بپردازند، شرایطی گذاشته است، اظهار داشت: این شرایط از جمله ایمان به خدا و قیامت، اقامه نماز، پرداخت زکات و نترسیدن از غیرخدا است؛ چنین انسانی طبعاً سبک زندگی متفاوتی دارد، به این معنا که به عنوان مثال زمینه نماز خواندن دیگران را فراهم می‌کند و به نیازمندان جامعه هم توجه دارد.

وی افزود: امام عظیم الشان(ره) فرمود که مسجد سنگر است و سنگرها را خالی نکنید، یک رزمنده اگر در سنگر بماند از تیر و ترکش دشمن در امان است اما وقتی از سنگر بیرون بیاید در تیررس گلوله دشمن قرار خواهد گرفت.

امام جمعه ایلام همچنین گفت: خالی شدن مسجد نقش مهمی در افزایش آسیب‌های اجتماعی، کاهش جوانی جمعیت و تأخیر در ازدواج و مشکلات مختلف اجتماعی دارد و بر عکس رونق مساجد زمینه ساز کاهش آسیب ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی در کشور می گردد.

وی با اشاره به افتتاح این بنای دینی در آستانه پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: بصیرت و بینش سیاسی مردم با حضور در نماز جمعه افزایش می‌یابد.

لازم به ذکر است که ساخت بنای جدید مسجد دره شهر در سال ۱۳۹۱ آغاز شده و ۲ قطعه زمین به مساحت ۵۶۳ متر مربع و ۳۰۰ متر مربع برای ساخت این مسجد وقف شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha