سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 1171958
۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
ستاد نماز جمعه شیراز

حوزه/ رئیس ستاد نماز جمعه شیراز به تشریح برنامه های این ستاد در هفته نماز جمعه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حمیدرضا گرامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر ستاد نماز جمعه برگزار شد، با اشاره به برنامه های ستاد در هفته نماز جمعه اظهار کرد: اصل نماز جمعه را یک فرمان الهی دانست و افزود: یکی از دستاورد های انقلاب نماز جمعه است که پیش از آن مورد کم لطفی فرار گرفته بود، نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی کار خود را دنبال می کند که یک پایگاه مردمی به صورت هفتگی در طول سال فعالیت دارد.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز عنوان کرد: غالب برنامه هایی که بنا است در هفته نماز جمعه برگزار شود در طول سال برگزار می شود، لذا قسمت های مختلف فعالیت های خود را دنبال می کند، در واقع یک جمعیت ۱۰۰ نفره برای انجام این فریضه مهم و الهی دست به دست هم می دهند.

گرامی یادآور شد: نگرش های جدید و برنامه های متنوع با محوریت سطوح مختلف با مبنای پایگاه مردمی بودن در حال برنامه ریزی است که امیدواریم در جهت تحقق شدن بتوانیم حضور بیشتری را شاهد باشیم.

وی جهاد تبیین و بیانیه گام دوم را مرود توجه قرار داد و گفت: آنچه در طول یک هفته اتفاق افتاده را باید به نظر مردم رساند در واقع همان گفتمان سازی است، حضور دستگاه های متقاضی تحت عنوان میز خدمت از دیگر برنامه هایی است که به حضور مردم کمک می کند این یکی از اهداف به شمار می رود.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز استفاده از رسانه را یکی از ظرفیت ها برشمرد و اضافه کرد: کسی نمی تواند قدرت رسانه را منکر شود باید از این ظرفیت بهره برد، سخنران این هفته با توجه به مناسبت روز مدیرکل فنی حرفه ای استان و رئیس ستاد نماز جمعه است، برپایی نمایشگاه، میز خدمت با محوریت استاندار از دیگر برنامه ها خواهد بود.

وی متذکر شد: یک جمعیت خوبی در قالب جوانان داریم که نسل ضد در جهان شناخته می شوند از زمانی که خود را پیدا کردند ارتباطات در سطح جهانی با تلفن همراه برقرار می کنند، این تکنولوژی را نمی شود انکار کرد، در جهاد تبیین امر در تولید محتوا که به ذائقه جوانان موجب اعتماد شود باید حضور اجتماعی آنان را به صورت دلی مانند دفاع مقدس داشته باشیم اما یک فاصله هایی ایجاد شده که باید برنامه ریزی شود از این رو یکی از پایه های آن آموزش و پرورش، مسجد و خانواده است اگر این سه ضلع خود را پیدا کنند و به یکدیگر اعتماد کرده و یکسری تنگ نظری را کنار بگذارند افراد همراهی لازم را خواهند داشت.

گرامی تصریح کرد: اگر یا اخلاق و رفتار خود بتوانیم تضاد ها را اصلح کنیم حضور جوانان در مراسمات مذهبی را خواهیم دید.

وی نماز را عامل وحدت برشمرد و گفت: نماز محور مسلمانان است، در نظام جمهوری اسلامی نیز محور ولی فقیه است، اگر شاخص را ولی فقیه قرار دهیم، نماینده ولی فقیه نیز در استان ها با تاسی از مقام معظم رهبری همان مسیر نگاه پدرانه را پیش می برد، موضوع دیگر مطالبه گری بوده که این تریبون فعال و جهانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha