سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
قائدرحمتی

حوزه/ امام جمعه درود با بیان اینکه جامعه ما زمانی می‌تواند به سعادت برسد که تقوا داشته باشد، گفت: جامعه باید خویشتندار باشد و خود را در برابر فراز و نشیب‌ها تنظیم و به ملایمت برسد.

حجت الاسلام محمد قائد رحمتی امام جمعه درود لرستان در گفتگو با خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که حکومت، حکومت اسلامی است. این حکومت دو مأموریت بزرگ دیانت و سیاست دارد و این دیانت و سیاست باید در هر هفته توسط علما، بزرگان و کسانی که ائمه جمعه هستند به روز رسانی شود.

وی با بیان اینکه سیاست و حکومت ضامن بقای دین است، تاکید کرد: اگر حکومت و حکمرانی در رأس دینداری نباشد این دیانت یا به انحراف کشیده می‌شود و یا در شرایط ضعف و انفعال قرار می‌گیرد. این سیاست و حکمرانی است که باعث می‌شود ما نسبت به دین خود فعال باشیم و احکام و حدود الهی را در جامعه پیاده سازی کنیم.

امام جمعه درود گفت: سوای بحث اینکه نماز جمعه آیا واجب است یا واجب نیست و سوای اینکه امام باقر (ع) می‌فرمایند: "اگر هر کس نماز جمعه را بدون عذر ترک کند او منافق است"، یک واقعیتی در جامعه وجود دارد که آن واقعیت دیانت و سیاست است که در دو خطبه نماز جمعه متبلور شده است. لازمه این تبلور این است که ما هر هفته مردم جامعه را به توصیه به تقوا کنیم. جامعه ما زمانی می‌تواند به سعادت برسد که تقوا داشته باشد. جامعه باید خویشتندار باشد و خود را در برابر فراز و نشیب‌ها تنظیم و باید به ملایمت برسد.

حجت الاسلام قائد رحمتی عنوان کرد: خطیب نماز جمعه در بحث خطبه دوم که خطبه سیاسی است باید سیاست و حکومت و حدود الهی که لازمه آن منطقه است را بیان کند.

وی گفت: یک خطیب نماز جمعه نباید اینطور باشد که درباره سیاست مباحثی را مطرح کند که هیچ کارکردی در آن محل و شهر و ناحیه نداشته باشد. باید کردکرد داشته باشد و فضای جامعه خود را خوب بشناسد. جریان‌های سیاسی، اجتماعی، اعتقادی و ... را شناسایی و رصد کند و متناسب با رصد خطبه خود را تنظیم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha