سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام کریمی تبار

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان ایلام اظهار داشت: رونق مساجد زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت بصیرت در بین اقشار مختلف می شود

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین " الله نور کریمی تبار" شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح مسجد جامع شهرستان دره شهر با تاکید بر اینکه خداوند برای کسانی که مسجد را بسازند و آباد کنند شرایطی گذاشته است، ابراز کرد: این شرایط از جمله ایمان به خدا و روز قیامت، اقامه نماز، پرداخت زکات و نترسیدن از غیرخدا است؛ چنین انسانی سبک زندگی متفاوتی دارد، زمینه نماز خواندن دیگران را فراهم می کند و به نیازمندان جامعه هم توجه دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش برای رونق بخشیدن به مساجد، یادآور شد: امام راحل فرمود که مسجد سنگر است و سنگرها را خالی نکنید، یک رزمنده اگر در سنگر بماند از تیر و ترکش دشمن در امان است اما وقتی از سنگر بیرون بیاید در تیررس گلوله دشمن قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تصریح کرد: خالی شدن مسجد نقش مهمی در افزایش آسیب های اجتماعی، کاهش جوانی جمعیت و تاخیر در ازدواج و مشکلات مختلف اجتماعی دارد.

امام جمعه ایلام با اشاره افتتاح این بنای دینی در آستانه پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: بصیرت و بینش سیاسی مردم با حضور در نماز جمعه افزایش می یابد.

لازم به ذکر است، در مراسم افتتاح مسجد جامع شهرستان دره شهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان ایلام، مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، امام جمعه دره شهر، مسئولان و آحاد مردم شهید پرور و ولایتمدار این شهرستان برگزار شد.

ساخت بنای جدید مسجد جامع دره شهر در سال ۱۳۹۱ آغاز شده و ۲ قطعه زمین به مساحت ۵۶۳ متر مربع و ۳۰۰ متر مربع برای ساخت این مسجد وقف شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha